مقاله کاربرد تبدیل موجک پیوسته در بهینهسازی نسبت H/V برای ریزپهنهبندی لرزهای منطقه درگهان قشم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله کاربرد تبدیل موجک پیوسته در بهینهسازی نسبت H/V برای ریزپهنهبندی لرزهای منطقه درگهان قشم دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله کاربرد تبدیل موجک پیوسته در بهینهسازی نسبت H/V برای ریزپهنهبندی لرزهای منطقه درگهان قشم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کاربرد تبدیل موجک پیوسته در بهینهسازی نسبت H/V برای ریزپهنهبندی لرزهای منطقه درگهان قشم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله کاربرد تبدیل موجک پیوسته در بهینهسازی نسبت H/V برای ریزپهنهبندی لرزهای منطقه درگهان قشم :
تعداد صفحات :۲۶
نسبت طیفی بین مؤلفههای افقی و قائم (نسبت(H/V ریزلرزهها (میکروترمورها)، که در سطح زمین اندازهگیری میشود، برای تشخیص بسامد غالب ساختگاه، مورد استفاده قرار میگیرد. هدف این مقاله بازیابی اطلاعات موج ریلی برای تشخیص بسامد غالب خاک با دقت بیشتر و پیشنهاد یک ساختار سرعتی برای ایستگاه مورد نظر است. مشکل اصلی در بازیابی منحنی بیضیواری امواج ریلی از نسبتH/V، وجود امواج درونی و لاو در شکل موج ریزلرزههاست. قسمت P-SV شکل موج، تنها در مؤلفه قائم حضور دارد و قسم SH تنها در مؤلفه افقی حرکت سهیم است. اگر اثر SH حذف شود، نسبت H/V، بیضیواری مد اصلی امواج ریلی را بهتر نشان میدهد و این امر به دلیل آن است که در نوار بسامدی مورد بررسی، سهم P-SV توسط امواج ریلی احاطه شده است. در این مقاله، هدف، تشخیص موج P-SV در طول سیگنال و ارائه تحلیل زمان-بسامد بر روی هر سه مؤلفه ریزلرزه است. این تحلیل با استفاده از تبدیل موجک پیوسته و استفاده از موجک مورلت اصلاحشده صورت گرفته است. ساختگاه مورد نظر، شهر درگهان در جنوب شرقی ایران است. در ابتدا پارامتر مورلت بین ۵/۰تا ۱۶ تغییر داده شد و بهترین مقدار پارامتر مورلت برابر هشت به دست آمد. سپس نتایج به دست آمده از بسامد غالب با استفاده از این روش، با روش کلاسیک مقایسه شد. مشاهده شدکه بسامد غالب در تمامی ایستگاهها بجز ایستگاه M04، M05 و M12 ،که تغییری مشاهده نمیشود، به سمت بسامدهای پایینتر متمایل میشود. در نهایت، منحنی log(H/V)، با منحنی فرضیه بیضیواری مد اصلی موج ریلی به دست آمده از اطلاعات گمانه مقایسه و برای هر ایستگاه، ساختار سرعتی موج برشی برآورد شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.