تحقیق تکنیکهای تحلیلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق تکنیکهای تحلیلی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق تکنیکهای تحلیلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز تحقیق تکنیکهای تحلیلی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق تکنیکهای تحلیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق تکنیکهای تحلیلی :

دانلود تحقیق تکنیکهای تحلیلی

تکنیکهای تحلیلی

کلمه ً تجزیه و تحلیل ً یکی از آن کلمات متداول است که زیبا به نظر می‌آید، اما معانی گوناگونی دارد. شیوه‌های مختلف زیادی برای تجزیه و تحلیل ایمنی هوایی وجود دارد و تکنیکهای استاندارد بسیار کم برای این کار وجود دارند.

برای اهدافمان، ما قصد داریم که ً تجزیه و تحلیل ً را به دو طریق متفاوت تعریف کنیم. اول، می‌خواهیم آن را به عنوان وسیله‌ای برای سازماندهی اطلاعات ارقای به منظفر اندازه گیری چیزی یا تعیین روشها بکار بریم. در مرحله دوم، نگاهی به تکنیکهای تحلیلی خواهیم داشت که برای حل مشکلات یا تحلیل علتها کاربرد دارند. بیایید با ارقام شروع کنیم.

نرخها : شما باید محاسبات نرخی ابتدایی و محدودیتهای آنها را بشناسید. شما جمله‌هایی را شنیده‌اید یا خوانده‌اید که به این معنا هستند و ً نرخ سوانح سازمان xxx درسال قبل این چنین و آنچنان بود ً. پس چه چیزی ؟ این نرخ از کجا آمده است؟ چه معنی می‌دهد؟ چه سودی دارد؟ سؤالات بالا، سؤالات مفیدی هستند.

نرخ، شمار وقایعی است که با در معرض آن وقایع قرار گرفتن، تقسیم شده است. تنها دلیل محاسبه یک نرخ آن است که اختلافات آشکار را بدانیم. اگر این عرضه داشته ثابت بودند هیچ نیازی به محاسبه نرخ نبود. ما فقط می‌توانستیم از شمار وقایعی که رخ می‌دادند استفاده کنیم و همان هم کاملاً صحیح می‌بود. به بیانی ساده‌تر، تعداد سوانعی که ما با آنها رو به رو هستیم، به وضوح با مقدار استفاده ما از هواپیما مرتبط است.

ص ۱۶۲ – اگر ما به همان تعداد در ماه از هواپیما استفاده کنیم (یا سال) می‌توانیم فقط از تعداد سوانحمان در تجزیه و تحلیل استفاده کنیم. علیرغم این، ما اینکار را انجام نمی‌دهیم. ساعات پروازی ما تغییر می‌کنند و می‌دانیم که افزایش سوانح به معنای آن نیست که اگر پروازهای ما افزایش یابند، تعداد سوانح هم زیاد شوند. برای حل این موضوع. در هر ساعت پروازی سوانح را محاسبه می‌کنیم.

فرض کنید که سازمان ما در طول سال ۴۰۰۰ ساعت پرواز و یک سانحه داشته باشد. نرخ سانحه ما عبارت است از :

سانحه در هر ساعت پروازی

این رقم چیزی نیست که بتوان به راحتی درباره آن صحبت کرد، بنابراین آن را در یک ثابت ضرب می‌کنیم تا از شر ممیز راحت شویم. اگر آن را در ۰۰۰/۱۰ ضرب کنیم نرخی به میزان ۲.۵ سانحه در هر ۱۰/۰۰۰ ساعت پروازی به دست می‌آوریم. اگر از ثابت ۰۰۰/۰۰۱ که استاندارد شرکت ما است استفاده کنیم، نرخی به میزان ۲۵ سانحه در هر ۰۰۰/۱۰۰ ساعت پروازی داریم. ذکر هر نکته در اینجا ضروری است. نرخ واقعی همواره یک عدد بسیار کوچک است، و عدد ۰۰۰/۱۰۰ فقط یک ثابت ریاضی است. این ثابت هیچ اهمیت بخصوصی ندارد.

جابجایی زمانها یا جابجایی میانگین نرخها:

این شیوه کارآمدترین است ،اما بلااستفاده ترین می باشد . در واقع محاسبه نرخ برای هر ماه در واقع نرخ مجموع سه ماه‌قبل – یا شش ماه قبل و …. است هر ماه‌، شما وقایع و آسیب پذیری های جدید را اضافه می کنید و میزان ماه جدید را کم می کنید . شما توجهی به انتهای سال ندارید و فقط به کار خود ادامه می دهید ، نتیجه نموداری است که نوسانات بیش از حد دو روش دیگر را ندارد و تصویری بسیار واقعی تر از موقعیت شما است . سانحه ماه ژانویه عاقبت از محاسبات خارج خواهد شد و اگر سابقه شما خوب است ، نمودار آن را نشان خواهد داد . از آنجائیکه خم نمودار نسبتا یکنواخت باقی می ماند ، این روش بهترین شیوه مشخص کردن روند امور است .

برای تشریح عملکرد این شیوه ، شکل ۱-۱۸ برخی اطلاعات ناقص را ارائه داده اسصت که ما قصد داریم با ساعات پروازی ماهانه خود آنها را تجزیه و تحلیل کنیم .

شکل ۲-۱۸ سه نرخ متفاوت را که با استفاده از داده های شکل ۱-۱۸ محاسبه شده اند . نشان می دهید(برای محاسبه نرخ میانگین سه ماهه ، فرض خواهیم کرد که نقص وجود داشته و ۷۰۰ ساعت در طول هر یک از دوماه آخر سال بوده‌است).

تحقیق تکنیکهای تحلیلی
فهرست مطالب:

تکنیکهای تحلیلی

آیا باید مغرور باشیم؟

نرخهای جمع شونده

جابجایی زمانها یا جابجایی میانگین نرخها

نمودارهای حلقه ای

تجزیه و تحلیل سود – هزینه

تحلیل اثر خطر پذیری

رده بندی احتمال خطر

رده‌بندی شدت خطر

تحلیل خطرات

عملکردهای پایه ای و اولیه عبارتند از

بررسی نظریه ها

مدل علل سوانح

ماموریت و اهداف همکاری

اشتباه مدیریت

نقص برنامه ایمنی هوایی

نقص سیستم

اشتباه ناظر

اشتباه اپراتور

ویژگیهای شخصی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.