بررسی رابطه بین ادراک مدیران از جو سازمانی با فنون رهبری آنان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین ادراک مدیران از جو سازمانی با فنون رهبری آنان دارای ۱۳۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین ادراک مدیران از جو سازمانی با فنون رهبری آنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه بین ادراک مدیران از جو سازمانی با فنون رهبری آنان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین ادراک مدیران از جو سازمانی با فنون رهبری آنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین ادراک مدیران از جو سازمانی با فنون رهبری آنان :

بررسی رابطه بین ادراک مدیران از جو سازمانی با فنون رهبری آنان

هدف کلی پژوهش، بررسی رابطه بین ادراک مدیران از جو سازمانی با فنون رهبری(نفوذ) آنان بود. جامع آماری پژوهش شامل ۱۱۹ نفر از مدیران مالیاتی و غیر مالیاتی شاغل در ادار کل امور مالیاتی استان فارس در سال ۱۳۸۹بود که تعداد۹۲ نفر از آنها به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه تعیین جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۹۶۳) و پرسشنامه نیمرخ سنجش نفوذ سازمانی کپنیس و اسمیت (۱۹۸۲) بود. برای سنجش روایی، روش تحلیل گویه و برای سنجش پایایی نیز آلفای کرونباخ مورد استفاده قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر و رگرسیون چند گانه استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که جو غالب بر فضای روابط کارکنان از دیدگاه مدیران جو ملاحظه گری و وجه غالب فنون نفوذ مدیران، فن نفوذ استدلال می باشد. یافته ها همچنین نشان داد که بین ادراک مدیران از رابطه بین جو سازمانی و فنون نفوذ مورد استفاده آنان بر حسب مدرک تحصیلی و سابقه خدمت، تفاوت معناداری وجود دارد.

کلمات کلیدی: ادراک، جو سازمانی، فنون رهبری، مدیران

بررسی رابطه بین ادراک مدیران از جو سازمانی با فنون رهبری آنان
فهرست مطالب

فصل اول : مقدمه

۱ – ۲- بیان مسأله……………………………………………………………………………………………………………… ۳

۱ -۳ – ضرورت و اهمیت پژوهش…………………………………………………………………………………….. ۶

۱ – ۴- اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………………………….. ۹

۱ – ۵- پرسش ها ی پژوهش……………………………………………………………………………………………. ۹

۱ – ۶ – تعاریف مفهومی …………………………………………………………………………………………………… ۱۰

۱- ۶- ۱ – نفوذ سازمانی…………………………………………………………………………………………………… ۱۰

۱- ۶- ۲ – رهبری ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۰

۱- ۶ – ۳- فنون نفوذ سازمانی…………………………………………………………………………………………… ۱۱

۱ – ۶ – ۴ – جو سازمانی ………………………………………………………………………………………………… ۱۲

۱- ۷- تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………………………………. ۱۴

۱- ۷- ۱- مدیران اداره کل امور مالیاتی ………………………………………………………………………… ۱۴

۱- ۷ – ۲- فنون نفوذ سازمانی………………………………………………………………………………………….. ۱۴

۱- ۷- ۳- جو سازمانی……………………………………………………………………………………………………….. ۱۴

فصل دوم : پیشینه پژوهش

۲ – ۱- مبانی نظری پژوهش……………………………………………………………………………………………… ۱۶

۲-۱-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶

۲-۱-۱-۱- تاریخچه شکل گیری نظام مالیه در ایران……………………………………………………… ۱۷

۲-۱-۲- جو سازمانی………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷

۲-۱-۲-۱- تاریخچه پیدایش جو سازمانی………………………………………………………………………… ۱۷

۲-۱-۲-۲- تعریف جو سازمانی…………………………………………………………………………………………. ۱۸

۲-۱-۲- ۳- رویکردهای جو سازمانی………………………………………………………………………………… ۲۲

۲-۱-۲- ۴ – ابعاد جو سازمانی………………………………………………………………………………………….. ۲۳

۲-۱-۲- ۵ – انواع جو سازمانی ۲۴

۲-۱-۲- ۶ – نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………….. ۲۶

۲-۱-۳- نفوذ سازمانی………………………………………………………………………………………………………… ۲۶

۲-۱-۳-۱- تعریف نفوذ سازمانی……………………………………………………………………………………….. ۲۶

۲-۱- ۳ – ۲ – تعریف فنون نفوذ سازمانی………………………………………………………………………… ۲۸

۲-۱- ۳ – ۳ – انواع فنون نفوذ سازمانی ………………………………………………………………………….. ۲۹

۲-۱- ۳- ۴- طبقه بندی فنون نفوذ سازمانی…………………………………………………………………. ۳۰

۲-۱- ۳- ۵ – رهبری و ارتباط آن با نفوذ سازمانی …………………………………………………… ۳۱

۲-۱- ۳- ۶ – قدرت و ارتباط آن با نفوذ سازمانی……………………………………………………………. ۳۲

۲-۱- ۳- ۶- ۱- تعریف قدرت…………………………………………………………………………………………… ۳۲

۲-۱- ۳- ۶- ۲- انواع قدرت……………………………………………………………………………………………… ۳۴

۲-۱- ۳- ۶ – ۳-رابطه قدرت و نفوذ سازمانی………………………………………………………………….. ۳۶

۲-۱- ۳- ۶ – ۴ – مقایسه قدرت و نفوذ سازمانی…………………………………………………………….. ۳۸

۲-۱-۳-۶-۵- نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………. ۳۸

۲-۲- پیشینه پژوهشی……………………………………………………………………………………………………….. ۳۹

۲-۲-۱- پژوهشهای خارجی………………………………………………………………………………………………. ۳۹

۲-۲-۱- ۱- جو سازمانی……………………………………………………………………………………………………. ۳۹

۲-۲-۱-۲-فنون نفوذ سازمانی……………………………………………………………………………………………. ۴۰

۲-۲-۱-۳- همبستگی جو سازمانی با فنون نفوذ…………………………………………………………….. ۴۳

۲-۲-۲- پژوهشهای داخلی………………………………………………………………………………………………… ۴۴

۲-۲-۲-۱- جو سازمانی……………………………………………………………………………………………………… ۴۴

۲-۲-۲-۲-فنون نفوذ سازمانی……………………………………………………………………………………………. ۴۵

۲-۲-۳- نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………. ۴۵

۲-۲-۴- مدل مفهومی پژوهش………………………………………………………………………………………….. ۴۶

۲ -۲- پیشینه پژوهشی……………………………………………………………………………………………………… ۴۶

فصل سوم : روش شناسی پژوهش

۳ – ۱ – روش شناسی پژوهش…………………………………………………………………………………………. ۴۸

۳ – ۲- جامع آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………….. ۴۸

۳ – ۳ – ابزار پژوهش………………………………………………………………………………………………………….. ۵۰

۳ -۳ – ۱ – پرسشنامه تعیین جو سازمانی…………………………………………………………………….. ۵۰

۳- ۳ – ۲ – پرسشنامه نیمرخ سنجش نفوذ سازمانی………………………………………………………. ۵۰

۳-۴ – روایی………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۱

۳-۴-۱- روایی پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۹۶۳)……………………………… ۵۱

۳ -۴-۲- روایی پرسشنامه نیمرخ سنجش نفوذ سازمانی کپنیس و اسمیت (۱۹۸۲… ۵۱

۳-۵- پایائی………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۲

۳-۵-۱پایائی پرسشنامه جو سازمانی………………………………………………………………………………. ۵۳

۳-۵-۲ – پایائی پرسشنامه فنون نفوذ سازمانی………………………………………………………………… ۵۳

۳ – ۶- روش گرد آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………. ۵۴

۳ – ۷- روشهای آماری……………………………………………………………………………………………………….. ۵۴

فصل چهار : یافته های پژوهش

۴ – ۱ – مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۵۶

۴ – ۲ – تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………………. ۵۶

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

۵ – ۱ – مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۷۰

۵-۲- بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………. ۷۰

۵ – ۳ – نتیجه گیری کلی………………………………………………………………………………………………… ۸۸

۵- ۴ – محدودیتهای پژوهش…………………………………………………………………………………………….. ۹۰

۵-۴ – ۱ – محدودیتهای اجرائی………………………………………………………………………………………… ۹۰

۵- ۴ – ۲ – محدودیتهای پژوهشی……………………………………………………………………………………. ۹۱

۵- ۵ – پیشنهادات پژوهش……………………………………………………………………………………………….. ۹۱

۵-۵- ۱- پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………… ۹۱

۵-۵- ۲ – پیشنهادات پژوهشی ۹۴

بررسی رابطه بین ادراک مدیران از جو سازمانی با فنون رهبری آنان
فهرست منابع و ماخذ…………………………………………………………………………… ۹۶

پیوست

بررسی رابطه بین ادراک مدیران از جو سازمانی با فنون رهبری آنان
فهرست جداول

جدول شماره ۱ : فراوانی و درصد متغیر تحصیلات مدیران………………………………… ۴۸

جدول شماره ۲ : فراوانی و درصد متغیر سابقه خدمت مدیران………………………………… ۴۹

جدول شماره ۳ : فراوانی و درصد متغیر جنسیت مدیران………………………………………… ۴۹

جدول شماره ۴ : طیف ضرائب همبستگی گویه ها با نمره کل ابعاد پرسشنامه

جو سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………. ۵۱

جدول شماره ۵ : طیف ضرائب همبستگی گویه ها با نمره کل ابعاد پرسشنامه

فنون نفوذ سازمانی……………………………………………………………………………………………………….. ۵۲

جدول شماره ۶ : . ضریب آلفاء کرونباخ ابعاد پرسشنامه جو سازمانی………………………. ۵۳

جدول شماره ۷.: ضریب آلفای کرونباخ ابعاد پرسشنامه فنون نفوذ سازمانی……………. ۵۳

جدول شماره ۸ : ترتیب انواع جو سازمانی به عنوان جو غالب…………………………………. ۵۶

جدول شماره ۹ : آزمون تعقیبی بونفرونی- مقایسه زوجی انواع مختلف

جو سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………. ۵۷

جدول شماره ۱۰ : مقایسه فنون نفوذ سازمانی مدیران اداره کل امور مالیاتی…………. ۵۸

جدول شماره ۱۱ : آزمون تعقیبی بونفرونی- مقایسه زوجی فنون مختلف نفوذ

مدیران…………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۹

جدول شماره ۱۲ : تحلیل رگرسیون انواع فنون نفوذ سازمانی مدیران بر اساس جو

سازمانی ادراک شده………………………………………………………………………………………………………. .۶۱

جدول شماره ۱۳ : تحلیل رگرسیون انواع فنون نفوذ سازمانی مدیران دارا مدرک

تحصیلی کاردانی و پایین تر بر اساس جو سازمانی ادراک شد………………………………….. ۶۳

جدول شماره ۱۴ : تحلیل رگرسیون انواع فنون نفوذ سازمانی مدیران دارای مدرک

تحصیلی کارشناسی و بالاتر بر اساس جو سازمانی ادراک شده……………………………….. ۶۴

جدول شماره ۱۵ : تحلیل رگرسیون انواع فنون نفوذ سازمانی مدیران کم سابقه بر

اساس جو سازمانی ادراک شده…………………………………………………………………………………… ۶۶

جدول شماره ۱۶ : تحلیل رگرسیون انواع فنون نفوذ سازمانی مدیران دارای سابقه

متوسط بر اساس جو سازمانی ادراک شده………………………………………………………………….. ۶۷

جدول شماره ۱۷ : تحلیل رگرسیون انواع فنون نفوذ سازمانی مدیران با سابقه

بر اساس جو سازمانی ادراک شده………………………………………………………………………………. ۶۸

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.