بررسی نقش ارزشیابی توصیفی در مدارس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش ارزشیابی توصیفی در مدارس دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش ارزشیابی توصیفی در مدارس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش ارزشیابی توصیفی در مدارس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش ارزشیابی توصیفی در مدارس :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

در این مجموعه سعی شده که نگاهی کوتاه و گذرا درارزشیابی کیفی یا توصیفی داشته باشیم و تلاش کرده ایم تا بتوانیم همکارانی را که با این ارزشیابی آشنایی ندارند و یا ابزار و روشها را نمی دانند تا حدی یاری دهیم ارزشیابی مجوع فرایندی است که برای عملکرد خود یا طرحی که در حال انجام است را می خواهیم میزان موفقیت یا ثمره ی آن را ببینیم ارزشیابی یا ارزیابی در همه ی زمینه ها صورت می گیرد اما در اینجا به ارزشیابی درآموزش و پرورش را مد نظر خویش قرار می دهیم ارزشیابی با سنجش و اندازه گیری رابطه مسقیم دارد و در واقع می توان آن ها را مکمل یکدیگر دانست اما ارزشیابی توصیفی زیر مجوعه ارزشیابی است که طرحی جدید در نظام آموزشی کشور ایران در حال انجام است هر چند این طرح در کشور های مختلف جهان انجام گرفته است و نتیجه مطلوب را داده است و رضایت مخاطبام را جذب کرده است اما در ایرا هنوز به کامل انجام نشده است و در مدارس محدودی که نزدیک به ۱۳۰۰ کلاس درس بوده است انجام شده و نتیجه قابل قبول را داده است اما این امار از سال ۱۳۸۵ گرفته شده است اما باید این نکته نیز گفته شود که معلمان مقطع ابتدایی ایران آشنایی کاملی با این طرح ندارند چون این طرح از کشور های خارجی گرفته شده است و امکانات لازم برای آن هنوز به طور کامل فراهم نشده است و شاید به توان گفت که همین کمبود امکانات و شاید آشنایی ناقص والدین و معلمان باعث شکست در این طرح بشود با حذف نمره از سیستم ارزشیابی می توان اضطراب و تنش های روحی و روانی کمک کرد و باعث باز شدن ذهن دانش آموز می شود و دانش آموز به سمت پویایی و خلاقیت سوق داده می شود و زمینه کسب استعداد های فراهم می شود و حس مسولیت پذیری تقویت می شود در این ارزشیابی دیگر مطالب طوطی وار جایگاهی ندارند یادگیری توسط خود دانش آموز صورت می گیرد و در زندگی آن به کار برده می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.