مقاله نقش بازارهای دوره‌ای محلی در توسعه اقتصادی – اجتماعی روستاهای استان گیلان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقش بازارهای دوره‌ای محلی در توسعه اقتصادی – اجتماعی روستاهای استان گیلان دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش بازارهای دوره‌ای محلی در توسعه اقتصادی – اجتماعی روستاهای استان گیلان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش بازارهای دوره‌ای محلی در توسعه اقتصادی – اجتماعی روستاهای استان گیلان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش بازارهای دوره‌ای محلی در توسعه اقتصادی – اجتماعی روستاهای استان گیلان :

تعداد صفحات :۲۵

بازارهای دوره­ای محلی، مکانی برای فروش محصولات تولیدی کشاورزان و روستائیان می­باشند. این بازارها نقش مهمی در توسعه روستایی دارند. زیرا هر تغییر و تحول در این بازارها بر روی زندگی به ویژه بهره­وری­های اقتصادی روستائیان و کشاورزان اثر می­گذارد. بر این اساس هدف این تحقیق مطالعه بازارهای دوره­ای محلی و نقش آن در توسعه روستایی است. منطقه مورد مطالعه این تحقیق در ۹ شهر دارای بازارهای دوره­ای محلی می­باشد که جامعه آماری آن شامل ۳۰۰ فروشنده بوده است که به صورت قراردادی نیمی از جامعه مورد تحقیق مورد پرسش­گری قرارگرفته­اند. شهرهای نمونه بر اساس نمونه گیری طبقه­ای انتخاب شدند. در هر شهر با کمک نمونه ­ گیری تصادفی سیستماتیک، نمونه­ها از میان فروشندگان انتخاب شدند. پایایی تحقیق توسط آلفای کرونباخ مورد آزمون قرار گرفت و روایی آن نیز توسط متخصصان کشاورزی و جغرافیای روستایی سنجش و بررسی شده است. داده­های کسب شده در پرسش­گری توسط نرم افزار SPSS داده پردازی و تحلیل شدند و از روش­های توصیفی (میانگین، انحراف معیار، و C.V) و تحلیل عاملی جهت تحلیل داده­ها استفاده شده است.
نتایج تحقیق حاکی از آن است که بازارهای دوره­ای محلی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اثر مثبتی بر توسعه روستایی منطقه مورد مطالعه داشته­اند. زیرا نتایج تحقیق حاکی از آن است که در بعد اقتصادی سه مؤلفه، در بعد اجتماعی و فرهنگی دو مؤلفه در بازارهای دوره­ای وجود دارند که بر توسعه روستایی اثر گذارند و عامل توسعه اقتصادی و اجتماعی در نواحی روستایی منطقه می­شوند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.