مقاله مدلسازی دینامیکی اثر سیاست دوگانهسوزکردن خودروها بر میزان تولید آلودگی و مصرف انرژی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مدلسازی دینامیکی اثر سیاست دوگانهسوزکردن خودروها بر میزان تولید آلودگی و مصرف انرژی دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مدلسازی دینامیکی اثر سیاست دوگانهسوزکردن خودروها بر میزان تولید آلودگی و مصرف انرژی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدلسازی دینامیکی اثر سیاست دوگانهسوزکردن خودروها بر میزان تولید آلودگی و مصرف انرژی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مدلسازی دینامیکی اثر سیاست دوگانهسوزکردن خودروها بر میزان تولید آلودگی و مصرف انرژی :
تعداد صفحات :۲۸
زمینه و هدف: یارانههای بخش انرژی و آلودگیهای ناشی از مصرف سوخت در شهرهای بزرگ کشور، سبب اتخاذ سیاستهای دوگانهسوز کردن خودرها در کشور شده است. با توجه به گستردگی بهکارگیری این سیاست، ضرورت دارد اثرات اقتصادی و زیستمحیطی آن در بلندمدت بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.
روش بررسی: پس از مرور منابع در خصوص مزایا و معایب خودروهای گازسوز و دوگانهسوز، با استفاده از متدولوژی پویاییهای سیستم که یکی از روشهای مدلسازی سیستمهای پویا و اجتماعی است، یک مدل دینامیک در مورد نحوه اثرگذاری خودروهای دوگانهسوز بر میزان مصرف انرژی، یارانههای بخش انرژی و ایجاد آلودگی توسط خودروها تهیه شده است که با اجرای آن، اثرات بلندمدت سیاست فعلی، مورد بررسی قرار میگیرد.
یافتهها: بر اساس خروجیهای شبیهسازی مدل، سیاست دوگانهسوز کردن خودروها، تنها باعث کاهش سرعت رشد یارانهها و آلودگی هوا میشود و مشکل را بهصورت ریشهای حل نمیکند.
بحث و نتیجهگیری: با توجه به هزینههای سیاست دوگانهسوز کردن و عدم دریافت خروجی مطلوب، بهنظر میرسد اولاً باید به راهبردهای دیگری نظیر ایجاد سبد سوخت یا توسعه خودروهای CNG سوز در کشور نیز توجه کرد، و ثانیاً در فرآیند دوگانهسوز کردن خودروها، از سیاستهای مکمل نیز بهره گرفت.
سیاست دوگانهسوز کردن خودروها، چند سالی است که در کشور در حال اجرا و پیگیری است. یارانههای هنگفت انرژی و آلودگی شدید ناشی از مصرف سوخت در شهرهای بزرگ کشور، که مدیریت این دو را دشوار کرده است، محرکهای اصلی دولت برای اجرای این سیاست میباشند. با توجه به اثرات فراوان سوخت در مسایل زیستمحیطی، در این مقاله تلاش شده است تا پس از بیان مزایا و معایب خودروهای گازسوز و دوگانهسوز، با استفاده از متدولوژی پویاییهای سیستم، که یکی از روشهای مدلسازی سیستمهای پویا و اجتماعی است، یک مدل دینامیک در مورد نحوه اثرگذاری خودروهای دوگانهسوز بر میزان مصرف انرژی، یارانههای بخش انرژی و ایجاد آلودگی توسط خودروها بهدست میآوریم و سپس با اجرای این مدل در نرمافزار شبیهسازی، نشان میدهیم که ادامه این سیاست با روند فعلی، در بلندمدت جوابگو نبوده و خود، میتواند منشأ مشکلات فراوانی باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.