مقاله از فروید تا مزلو: دگرگونی پارادایمهای روانشناسی دین در دوره مدرنیته
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله از فروید تا مزلو: دگرگونی پارادایمهای روانشناسی دین در دوره مدرنیته دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله از فروید تا مزلو: دگرگونی پارادایمهای روانشناسی دین در دوره مدرنیته کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله از فروید تا مزلو: دگرگونی پارادایمهای روانشناسی دین در دوره مدرنیته،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله از فروید تا مزلو: دگرگونی پارادایمهای روانشناسی دین در دوره مدرنیته :
تعداد صفحات :۴۵
علم روانشناسی جدید از آغاز تا امروز چهار موج مشخص و گسترده را پشت سر نهاده است: این چهار موج از زمان فروید و روان تحلیلگری در حدود سال ۱۹۰۰م آغاز میشود؛ حدود سال ۱۹۲۰م جنبش رفتارگرایی به وجود میآید؛ در سال ۱۹۴۰م رویکردهای انسانگرایانه پدیدار میشوند، و بالاخره در حدود سال ۱۹۶۰م، دیدگاه فرافردی شکل میگیرد. از آن زمان به بعد نیز ظاهراً موج پنجمی به وجود آمده است که میتوان آن را رویکردهای التقاطی وترکیبی بهشمار آورد. این مقاله به بررسی جایگاه دین در نظرات روانشناسان کلاسیک در دوره مدرنیته نخست، بهویژه فروید و یونگ، و باور منفی رفتارگرایان در باب دین، و همچنین روانشناسان جدید در مدرنیته از جمله ویلیام جیمز، رولومی، ویکتورفرانکل و اریک فروم میپردازد. سپس آراء روانشناسانه و انسانگرای کارل راجرز و آبراهام مزلو را گزارش و تحلیل میکند. در این جستار دیده میشود که برخلاف نظرات فروید و پارادایم غالب در بین روانشناسان پیشین، در نظرگاه آبراهام مزلو و دیگر اندیشمندان روانشناسی انسان گرا، معنویت ودین – البته با قرائتی خاص- رابطه بسیار نزدیکی با نیازهای درونی انسان دارد و ذاتی بشر است و زندگی معنوی و دینی، جنبهای از زیست انسانی است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.