مقاله سنجش قابلیت پیادهپذیری معابر شهری مبتنی بر روش چیدمان فضا (مطالع? موردی: منطق? ۹ شهرداری مشهد)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله سنجش قابلیت پیادهپذیری معابر شهری مبتنی بر روش چیدمان فضا (مطالع? موردی: منطق? ۹ شهرداری مشهد) دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله سنجش قابلیت پیادهپذیری معابر شهری مبتنی بر روش چیدمان فضا (مطالع? موردی: منطق? ۹ شهرداری مشهد) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سنجش قابلیت پیادهپذیری معابر شهری مبتنی بر روش چیدمان فضا (مطالع? موردی: منطق? ۹ شهرداری مشهد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله سنجش قابلیت پیادهپذیری معابر شهری مبتنی بر روش چیدمان فضا (مطالع? موردی: منطق? ۹ شهرداری مشهد) :
تعداد صفحات :۳۴
پیادهپذیری، میزان ظرفیت و قابلیت پیادهرویِ مناسب و به تعبیری «میزان مطلوبیت محیط مصنوع برای حضور، زندگی، خرید، ملاقات و گذران اوقاتفراغت شهروندان در یک پهن شهری» است. در این راستا، تکنیک چیدمان فضا (Space Syntax)، رویکردی نوظهور در پیشبینی حرکت عابر پیاده و سواره است که پس از تجزیهوتحلیل فضاهای شهری و بازنمایی نتایج بهصورت پارامترهایریاضی و گرافیکی، میتواند مدلعملکردورفتار شهروندانرا درفضاهایشهریپیشبینی کند. مبتنی بر این رویکرد، هدف این پژوهش، سنجش قابلیت پیادهپذیری معابر منطق ۹ شهرداری مشهد بر اساس پنج شاخص عمد پیادهپذیری است که عبارت است از: امنیت محیطی، امکانات پیادهروها، شرایط فیزیکی، دسترسی و مطلوبیت محیطی و تحلیل الگوی حرکت طبیعی آن به روش چیدمان فضا با بهکارگیری مفهوم ارزش همپیوندی (Integration Value). روش تحقیق در این پژوهش، تحلیلی- توصیفی مبتنی بر رویکرد توسعهای است و روش جمعآوری اطلاعات به دو صورت میدانی (مشاهده، ثبت حضور عابران و مصاحبه با مسئولان منطق ۹) و اسنادی- کتابخانهای بوده است. یافتههای این تحقیق مبتنی بر جدول امتیازبندی شاخصهای پیادهپذیری معابر منطق ۹ نشان میدهد که معابری همچون بزرگراه کلانتری و ملکآباد (با امتیاز ۲۵-۲۲) در اولویت نخست، مسیرهایی همچون بلوار صیاد و صارمی (با امتیاز ۲۱-۱۸) در اولویت دوم، بلوارهایی مانند لادن و اقبال لاهوری (با امتیاز ۱۷-۱۴) در اولویت سوم و مسیرهایی همچون بلوار نماز و برونسی (۱۳-۱۰) در اولویت آخر از منظر قابلیت پیادهپذیری قرار دارند. همچنین نتایج این پژوهش در تحلیل کانالهای حرکتی به روش چیدمان فضا نشان داد میزان تمایل به پیادهروی در محورهای با متوسط ارزش همپیوندی بالا، دارای پتانسیل بیشتری برای پیادهروی و پیادهپذیری است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.