مقاله تحول بیانِ تصویری در لحظه‌های‌ گفت و گویی سینمای ایران در ده? ۱۳۸۰


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تحول بیانِ تصویری در لحظه‌های‌ گفت و گویی سینمای ایران در ده? ۱۳۸۰ دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحول بیانِ تصویری در لحظه‌های‌ گفت و گویی سینمای ایران در ده? ۱۳۸۰  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحول بیانِ تصویری در لحظه‌های‌ گفت و گویی سینمای ایران در ده? ۱۳۸۰،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحول بیانِ تصویری در لحظه‌های‌ گفت و گویی سینمای ایران در ده? ۱۳۸۰ :

تعداد صفحات :۲۱

یکی از بخش‏های مهم در زیبایی‏شناسی تصویر در سینمای ایران لحظه‏های ‏گفت‌وگویی است. یکی از قراردادهای مسلط و غالب در تصویرسازیِ لحظه‏های گفت‌وگویی نما/ نمای معکوس است. در این پژوهش تلاش شده به تحلیلِ مواجهه فیلم‌سازان ایرانی با لحظه‏های گفت‌وگویی پرداخته و نحوه تحولِ بیان تصویری در این لحظه‏ها نمایان شود. از همین روی، ده فیلم از سینمای ایران در دهه ۱۳۸۰ به منزله جامعه آماری گزینش شده‏اند؛ این آثار عبارت‌اند از: سگ‏کشی(بهرام بیضایی، ۱۳۸۰)؛ من ترانه پانزده سال دارم(رسول صدرعاملی، ۱۳۸۱)؛ شب‏های روشن(فرزاد مؤتمن، ۱۳۸۱)؛ گاوخونی (بهروز افخمی، ۱۳۸۲)؛ آتش سبز (محمدرضا اصلانی، ۱۳۸۶)؛ شبانه‌روز(امید بنکدار و کیوان علی‏محمدی، ۱۳۸۷)؛ درباره الی(اصغر فرهادی، ۱۳۸۷)؛ جدایی نادر از سیمین(اصغر فرهادی، ۱۳۸۹)؛ پرسهدر مه (بهرام توکلی، ۱۳۸۸)؛ یه حبه قند(رضا میرکریمی، ۱۳۹۰). نخست ماهیت نما/ نمای‏ معکوس و ویژگی‏های آن بررسی می‌شود. سپس، دو مفهومِ «می‏شود و شده در تصویر» تعریف می‌شوند و این دو مفهوم در لحظه‏های ‏گفت‌وگویی واکاوی می‏شوند. سپس، به نمونه‏های تکراری این الگو در جامعه ‏آماری پرداخته می‏شود. سرانجام، به فیلم‏هایی اشاره می‏‌شود که از الگوی نما/ نمای ‏معکوس فراتر رفته و آن را به پرسش گرفته‏اند. این پژوهش آشکار می‏سازد که به‌‏رغم آنکه غالب فیلم‏های ایرانی دهه ۱۳۸۰ در سیطره نما/ نمای معکوس بوده‏اند، آثاری نیز وجود دارد که از این سیستم خارج شده و آن را به چالش کشیده‏اند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.