مقاله نقش شناخت اجتماعی در آسیب‌شناسی روانی: مقایسه نظریه ذهن و سبک اسنادی در افراد مبتلا به افسردگی اساسی و همتایان سالم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقش شناخت اجتماعی در آسیب‌شناسی روانی: مقایسه نظریه ذهن و سبک اسنادی در افراد مبتلا به افسردگی اساسی و همتایان سالم دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش شناخت اجتماعی در آسیب‌شناسی روانی: مقایسه نظریه ذهن و سبک اسنادی در افراد مبتلا به افسردگی اساسی و همتایان سالم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش شناخت اجتماعی در آسیب‌شناسی روانی: مقایسه نظریه ذهن و سبک اسنادی در افراد مبتلا به افسردگی اساسی و همتایان سالم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش شناخت اجتماعی در آسیب‌شناسی روانی: مقایسه نظریه ذهن و سبک اسنادی در افراد مبتلا به افسردگی اساسی و همتایان سالم :

تعداد صفحات :۲۱

این پژوهش با هدف مقایسه نظریه ذهن و سبک اسنادی در افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی و همتایان سالم انجام شده است. روش پژوهش حاضر، تحقیق توصیفی از نوع علی- مقایسه­ای است. جامعه آماری پژوهش، عبارت بود از کلیه افراد مبتلا به افسردگی اساسی بیمارستان روان­پزشکی رازی و همتایان سالم (به‌عنوان گروه گواه) که بر این اساس، ۳۱ بیمار دچار افسردگی اساسی و ۴۰ فرد بهنجار انتخاب شدند. داده­ها از طریق آزمون ذهن­خوانی از طریق تصویر چشم بارون- کوهن، پرسشنامه سبک‌های اسنادی و سیاهه افسردگی بک گردآوری شد. به ‌منظور تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها، از آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره و t استودنت استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره نشان می‌دهد که تفاوت معنی‌داری بین سبک اسنادی دو گروه در مورد وقایع مثبت و منفی وجود دارد (۰۵/۰ >P ). افراد مبتلا به افسردگی اساسی، برای رویدادی­های منفی، سبک­های اسنادی درونی، پایدار و کلی و برای رویدادهای مثبت، سبک­های اسنادی بیرونی، ناپایدار و اختصاصی به کار می­برند. همچنین آزمون t استودنت نشان داد که افراد افسرده توانایی پایین‌تری در مهارت ذهن­خوانی نسبت به همتایان سالم دارند (۰۵/۰ >P ). طبق یافته­های پژوهش حاضر، سبک اسنادی بدبینانه و نقص در مهارت­های ذهن­خوانی می­تواند به عنوان فرضیه سبب­شناختی در افسردگی مطرح شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.