مقاله ارائه مدل علی روابط سرمایه های روانشناختی و هیجانات تدریس: نقش واسطهای خستگی هیجانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارائه مدل علی روابط سرمایه های روانشناختی و هیجانات تدریس: نقش واسطهای خستگی هیجانی دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارائه مدل علی روابط سرمایه های روانشناختی و هیجانات تدریس: نقش واسطهای خستگی هیجانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارائه مدل علی روابط سرمایه های روانشناختی و هیجانات تدریس: نقش واسطهای خستگی هیجانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارائه مدل علی روابط سرمایه های روانشناختی و هیجانات تدریس: نقش واسطهای خستگی هیجانی :
تعداد صفحات :۳۲
پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل علی روابط سرمایه های روانشناختی و هیجانات تدریس با توجه به نقش واسطه ای خستگی هیجانی انجام شد. برای این منظور، تعداد ۱۷۲ نفر از معلمان مقطع ابتدایی شهرستان برازجان به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب، و به پرسشنامه ای خودگزارشی متشکل از مقیاس های سرمایه روانشناختی (لوتانز و همکاران، ۲۰۰۷)، خستگی هیجانی (ماسلاچ و همکاران، ۱۹۹۶) و مقیاس ارتقاءیافته هیجانات تدریس فرنزل و همکاران (۲۰۱۰) پاسخ دادند. تحلیل دادهها در دو بخش متغیرهای مکنون و مشاهده پذیر و با روش مدلسازی معادلات ساختاری به وسیله نرمافزار AMOS انجام گرفت. نتایج نشان داد که در مدل متغیرهای مکنون، سازه سرمایه روانشناختی، هیجانات مثبت را به صورت مثبت و هیجانات منفی را به صورت منفی پیشبینی میکند. همچنین سرمایه روانشناختی با واسطهگری خستگی هیجانی میتواند از میزان هیجانات منفی معلمان بکاهد. در مدل متغیرهای مشاهده پذیر نیز مشخص شد که خودکارآمدی هیجانات لذت و غرور را به صورت مثبت پیشبینی میکند. از طرفی دو مؤلفه تابآوری و خوشبینی نیز با واسطهگری خستگی هیجانی میتوانند خشم و اضطراب معلمان را پیشبینی کنند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.