مقاله سنجش عوامل اجتماعی مرتبط با گرایش به ایده‌آل‌های زیبایی اندام در بین زنان شهر تبریز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله سنجش عوامل اجتماعی مرتبط با گرایش به ایده‌آل‌های زیبایی اندام در بین زنان شهر تبریز دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سنجش عوامل اجتماعی مرتبط با گرایش به ایده‌آل‌های زیبایی اندام در بین زنان شهر تبریز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سنجش عوامل اجتماعی مرتبط با گرایش به ایده‌آل‌های زیبایی اندام در بین زنان شهر تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سنجش عوامل اجتماعی مرتبط با گرایش به ایده‌آل‌های زیبایی اندام در بین زنان شهر تبریز :

تعداد صفحات :۲۷

شواهد نشان‌دهند تغییر فرهنگی در ایران و ترجیح بدن لاغر در بین زنان است. توجه فراوان به زیبایی و تناسب اندام از پیامدهای جامع مصرفی است و زنان برای دستیابی به انداز بدنی دلخواه به روش‏های متعددی، همچون رژیم‏های زیبایی و لاغری اندام، روی آورده‏‏‏اند. بنابراین، مطالع حاضر به منظور سنجش عوامل اجتماعی مرتبط با گرایش به ایده‏آل‏های زیبایی اندام در بین زنان شهر تبریز به مرحل اجرا درآمده است. چارچوب نظری تحقیق با نظریه‏های بوردیو، گیدنز، گافمن و فمنیسم شکل گرفته است. جامع آماری تحقیق متشکل از کلی بانوان مراجعه‏کننده به باشگاه‏های ورزش بدن‌سازی (تناسب اندام) دایر در شهر تبریزند. با استفاده از روش پیمایش و شیو نمونه‏گیری خوشه‏ای چند‌مرحله‏ای، تعداد ۵۵ باشگاه انتخاب شده و تعداد ۳۸۵ نفر از بانوان مراجعه‏کننده به این باشگاه‏ها به روش نمونه‏گیری تصادفی انتخاب شده‌اند. اطلاعات مورد نیاز با به‌کارگیری پرسش‌نام محقق‏ساخته جمع‏آوری شده و تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم‏افزار آماری Spss صورت گرفته است. یافته‏ها نشان می‏دهد که میانگین گرایش به ایده‏آل‏های زیبایی اندام در زنان مطالعه‌شده، ۱۲/۱۱۱ است. براساس نتایج به‌دست‌آمده از تحلیل‏های دومتغیره و چند‌متغیره، متغیرهای نگرش فمنیستی، سرمای فرهنگی، مصرف رسانه،‏ وضعیت تأهل و سن، با گرایش به ایده‏آل‏های زیبایی اندام رابط آماری معنا‏داری نشان داده‏اند. همچنین، نتایج تحلیل مسیر نشان می‏دهد که متغیرهای سرمای فرهنگی، مصرف رسانه و سن از طریق تحت‌تأثیر قرار دادن متغیر نگرش فمنیستی بر میزان گرایش به ایده‏آل‏های زیبایی اندام تأثیرگذار است. براساس نتایج رگرسیون چند‌متغیره، این متغیرها توانایی پیش‏بینی ۳۷‌درصد از تغییرات میزان گرایش به ایده‏آل‏های زیبایی اندام را دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.