مقاله طراحی برنامه آموزش مهارت‌های پیش‌کلامی و بررسی اثربخشی آن بر بهبود مهارت‌های ارتباطی کودکان با اختلال اتیسم عملکرد بالا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله طراحی برنامه آموزش مهارت‌های پیش‌کلامی و بررسی اثربخشی آن بر بهبود مهارت‌های ارتباطی کودکان با اختلال اتیسم عملکرد بالا دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله طراحی برنامه آموزش مهارت‌های پیش‌کلامی و بررسی اثربخشی آن بر بهبود مهارت‌های ارتباطی کودکان با اختلال اتیسم عملکرد بالا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله طراحی برنامه آموزش مهارت‌های پیش‌کلامی و بررسی اثربخشی آن بر بهبود مهارت‌های ارتباطی کودکان با اختلال اتیسم عملکرد بالا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله طراحی برنامه آموزش مهارت‌های پیش‌کلامی و بررسی اثربخشی آن بر بهبود مهارت‌های ارتباطی کودکان با اختلال اتیسم عملکرد بالا :

تعداد صفحات :۲۴

ناتوانی در برقراری ارتباط، از جمله خصیصه­ های آشکار افراد اتیسم محسوب می­ شود. تحقیق حاضر با هدف طراحی آموزش برنامه مهارت­ های پیش­ کلامی، به منظور بهبود و افزایش مهارت ­های ارتباطی کودکان اتیسم با عملکرد بالا انجام شده است و از نوع تحقیقات آزمایشی با پیش ­آزمون، پس ­آزمون و پیگیری همراه با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل کلیه کودکان با اختلال اتیسم مراکز ­ویژه کودکان اتیسم شهر تهران در سال ۹۴-۹۵ بود. تعداد ۲۰ کودک پسر اتیسم با عملکرد بالا، به صورت نمونه در دسترس انتخاب شدند. برنامه مداخله در ۲۰ جلسه آموزش متوالی، در مرکز اتیسم دوم آوریل تهران، برای گروه آزمایش و خانواده ­های آنها با استفاده از نمایش ویدئویی، نقش بازی و داستان ­گویی آموزش داده شد. از آزمون محقق­ ساخته مهارت ­های پیش­ کلامی و آزمون نیمرخ رشد زبان (Told)، برای ارزیابی مهارت­ های ارتباطی استفاده شد. اطلاعات حاصل، توسط آزمون ­های تحلیل واریانس و اندازه ­گیری مکرر تحلیل شدند و نتایج نهایی نشان داد که همه فرضیه­ های این پژوهش، در سطح آلفای ۰۵/۰< p معنی­ دار شدند. یافته­ های حاصل نشان دادند که این برنامه، موجب بهبود و افزایش معنادار مهارت ­های برقراری ارتباط گروه آزمایش شد. اما این بهبودی در شرکت ­کنندگان گروه کنترل ایجاد نشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.