مقاله بخشبندی گردشگران روستایی بر اساس انگیزههای گردشگری (مطالع? موردی: دهستان سروستان، شهرستان بوانات)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بخشبندی گردشگران روستایی بر اساس انگیزههای گردشگری (مطالع? موردی: دهستان سروستان، شهرستان بوانات) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بخشبندی گردشگران روستایی بر اساس انگیزههای گردشگری (مطالع? موردی: دهستان سروستان، شهرستان بوانات) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بخشبندی گردشگران روستایی بر اساس انگیزههای گردشگری (مطالع? موردی: دهستان سروستان، شهرستان بوانات)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بخشبندی گردشگران روستایی بر اساس انگیزههای گردشگری (مطالع? موردی: دهستان سروستان، شهرستان بوانات) :
تعداد صفحات :۲۶
به شناخت و بخشبندی گردشگران روستایی بهعنوان نقشآفرینان اصلی توسع گردشگری در نواحی روستایی کمتر توجه شده است. بخشبندی گردشگران براساس ویژگیهای مختلف، از جمله متغیرهای انگیزشی است که برای سیاستگذاریهای هدفمند و بهرهگیری مطلوب از ظرفیتهای بازار گردشگری، اهمیت بسزایی دارد. همچنین اطلاعات ارزشمندی درباره سلیقههای مختلف فراهم میآورد و از این راه، زمینه پاسخگویی مطلوب به نیازهای متنوع گردشگران، دستیابی به وضعیت بهتر در بازار گردشگری و بهبود سطح رقابتپذیری در بخشگردشگری را امکانپذیر میسازد. بررسی ادبیات پژوهش نشان میدهد که در ایران نیز تاکنون پژوهشی در زمین بخشبندی گردشگران روستایی انجام نشده است؛ بنابراین، پژوهش حاضر با بهرهگیری از پرسشنام محققساخته، به بخشبندی گردشگران روستایی در محدوده دهستان سروستان از توابع بخش مزایجان شهرستان بوانات در استان فارس میپردازد. این دهستان با محوریت روستای بزم طی سالهای گذشته، به یکی از برجستهترین مقصدهای گردشگری روستایی در منطقه تبدیل شده است. یافتههای تحلیل دادههای ۲۴۶ نمونه، با استفاده از روشهای تحلیل عاملی و تحلیل خوشهای، بیانگر پنج بخش در بازار تقاضای گردشگری روستایی منطقه است که عبارتاند از: طبیعتگردی و بازدید از آثار تاریخی (۶/۱۴ درصد)، گروه منفعل (۹/۴ درصد)، روستاگرایی و آرامش و استراحت (۷/۴۲ درصد)، آرامش و استراحت (۷/۲۰ درصد)، طبیعتگردی و تعلق مکانی (۱/۱۷ درصد). نتایج پژوهش، اطلاعات ارزشمندی در زمین ساختار حاکم بر وضعیت تقاضای گردشگری روستایی برای نهادهای دولتی، فعالان کسبوکار گردشگری و جامع محلی فراهم میآورد؛ بهطوریکه مطابق نیازهای بخشهای مختلف بازار گردشگری میتوان به راهبردهای مدیریتی، توسعهای و بازاریابی مناسب دست یافت.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.