مقاله تأملی بر «صراط مستقیم» از منظر ابنعربی و برخی از شارحان نظریههای عرفانی او
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأملی بر «صراط مستقیم» از منظر ابنعربی و برخی از شارحان نظریههای عرفانی او دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأملی بر «صراط مستقیم» از منظر ابنعربی و برخی از شارحان نظریههای عرفانی او کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأملی بر «صراط مستقیم» از منظر ابنعربی و برخی از شارحان نظریههای عرفانی او،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تأملی بر «صراط مستقیم» از منظر ابنعربی و برخی از شارحان نظریههای عرفانی او :
تعداد صفحات :۳۸
صراط مستقیم یکی از موضوعات چالشبرانگیزی است که پیوسته در حوزههای مختلف، مورد توجه محققان، صاحبنظران و مفسران بوده است. در این میان، محییالدین عربی و عارفان پس از او عنایت ویژهای به این موضوع، نشان دادهاند. هدف این مقاله، تحلیل دیدگاه عرفانی ابنعربی و برخی از شارحان نظریههای عرفانی او درباره صراط مستقیم است که با توجه به رویکرد عرفانی به آی ۵۶ سور هود مطرح شده است. این تحقیق به صورت توصیفی- تحلیلی انجام گرفته است. محورهای مورد بحث در آن، انقطاع عذاب از جهنمیان بدون خروج از جهنم و نیز تقسیم صراط مستقیم به سلوکی و وجودی، و تفاوت قایل شدن میان “الصراط المستقیم” (صراط الله) و “صراط مستقیم” (صراطهای ربها) است. یافتههای این جستار، گویای این است که براساس نظر عارفان صراط مستقیم وجودی که در قوس نزولی خلقت قرار دارد، بدون هیچگونه تمایز و تفاوتی مربوط به هم موجودات است، در حالیکه “صراط مستقیم سلوکی” به قوس صعودی خلقت مربوط میشود و تنها به انسانها اختصاص دارد. درواقع، نهتنها وجه تمایز انسانها از سایر موجودات است، بلکه تعیین کنند مقام و مرتب هر انسانی در راه رسیدن به کمال انسانی است. همچنین، بهدلیل سابق بودن رحمت خدا بر غضب او سرانجام، عذاب از اهل نار برداشته خواهد شد، و با وجود بودن در جهنم، از آلام و عذاب آن، رهایی مییابند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.