مقاله مدل ذهنی در پژوهشهای رفتار اطلاعجویی: پژوهشی در متون
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مدل ذهنی در پژوهشهای رفتار اطلاعجویی: پژوهشی در متون دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مدل ذهنی در پژوهشهای رفتار اطلاعجویی: پژوهشی در متون کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدل ذهنی در پژوهشهای رفتار اطلاعجویی: پژوهشی در متون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مدل ذهنی در پژوهشهای رفتار اطلاعجویی: پژوهشی در متون :
تعداد صفحات :۳۲
هدف: هدف از این پژوهش، شناسایی مهمترین عواملی است که بر مدلهای ذهنی کاربران در فرآیند رفتار اطلاعجویی تأثیرگذارند.
روش: این پژوهش از حیث هدف در زمر پژوهشهای کاربردی و از نظر شیو گردآوری دادهها از نوع توصیفی (غیرآزمایشی) با رویکرد اسنادی است. جامع این پژوهش شامل آن دسته از تولیدات علمی است که در بستر رفتار اطلاعجویی، نقش یا تأثیر متغیر مدل ذهنی را مورد بحث قرار دادهاند.
یافتهها: نتایج حاصل از بررسی تولیدات علمی نشان داد که عوامل متعددی بر ساخت مدلهای ذهنی در فرآیند اطلاعجویی تأثیرگذارند که میتوان آنها را در دو گروه تفاوتهای فردی و عوامل محیطی دستهبندی کرد. همچنین یافتهها نشان داد که مدل ذهنی در کاربران کم تجربه هنگام جستوجو و در فرآیندهای حل مسئل پیچیده، بر فرآیند اطلاعجویی تأثیر دارد. علاوه بر این روشهای متداول استخراج مدلهای ذهنی افراد شامل مصاحبه، مشاهده، ترسیم، بلنداندیشی و “تکنیک فهرست شبکهای” هستند.
ارزش/ اصالت: بررسی عوامل شناختی مؤثر بر رفتار اطلاعجویی- از جمله مدلهای ذهنی- در کنار سایر عوامل تأثیرگذار، به فهم عمیقتر و چرایی بسیاری از رفتارهای جستوجوی کاربران در حین تعامل با نظام بازیابی کمک میکند. بنابراین، میتوان از نتایج این پژوهش برای بهبود نظامهای بازیابی اطلاعات استفاده کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.