مقاله برنامه‌ریزی کلان مناطق نمون? گردشگری از طریق گزینش معیارهای مؤثر بر فرایند توسع? گردشگری در استان خراسان رضوی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله برنامه‌ریزی کلان مناطق نمون? گردشگری از طریق گزینش معیارهای مؤثر بر فرایند توسع? گردشگری در استان خراسان رضوی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله برنامه‌ریزی کلان مناطق نمون? گردشگری از طریق گزینش معیارهای مؤثر بر فرایند توسع? گردشگری در استان خراسان رضوی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله برنامه‌ریزی کلان مناطق نمون? گردشگری از طریق گزینش معیارهای مؤثر بر فرایند توسع? گردشگری در استان خراسان رضوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله برنامه‌ریزی کلان مناطق نمون? گردشگری از طریق گزینش معیارهای مؤثر بر فرایند توسع? گردشگری در استان خراسان رضوی :

تعداد صفحات :۲۱

دراین تحقیق، برای برنامه‌ریزی کلان عرصه‌های مستعد توسع مناطق نمون گردشگری در استان خراسان رضوی، معیارهای مؤثر بر فرایند انتخاب عرصه‌های گردشگری جمع‌آوری و تدوین و براساس روش دلفی اولویت‌بندی شدند. پس از تعیین وزن نسبی و اولویت معیارها، نقش مناطق مستعد برنامه‌ریزی مناطق نمون گردشگری در سطح استان به‌دست آمد. مطابق این بررسی، از هفت گروه معیار محیطی، گردشگری، کالبدی- زیرساختی، اقتصادی، فرهنگی- اجتماعی، طراحی و مدیریتی، ۲۵ معیار اصلی و ۸۲ زیرمعیار شناسایی شد. در این راستا بیشترین تعداد زیرمعیارها در گروه معیار فرهنگی- اجتماعی با ۲۸ معیار و کمترین آن در گروه معیار مدیریتی است که ۵ معیار را در بر گرفته است. نتایج دلفی برای گروه معیار‌ها نشان داد در فرایند انتخاب مناطق نمون گردشگری گروه معیارهای گردشگری، محیطی، کالبدی- زیرساختی، فرهنگی- اجتماعی، طراحی، مدیریتی و اقتصادی به‌ترتیب اولویت ۱ تا ۷ را دارند. مطابق بررسی انجام‌شده برای سطح‌بندی تأثیرگذاری زیرمعیارها در فرایند انتخاب مناطق نمون گردشگری، ۳/۸ درصد از زیرمعیارها در طبق با تأثیرگذاری بسیار زیاد، ۶/۲۲ درصد در طبق با تأثیرگذاری زیاد، ۷/۳۵ درصد تأثیرگذاری متوسط و ۴/۳۳ درصد در طبق تأثیرگذاری کم واقع شده‌اند. همچنین، زیرمعیارهای جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری، تقاضا و بازار گردشگری، مخاطرات محیطی، زیستگاه‌های حساس و پوشش گیاهی به‌ترتیب بیشترین اولویت را از منظر دارابودن شاخص‌های حذف‌کننده به خود اختصاص دادند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.