مقاله برآورد هزین? خارجی گرمایش جهانی ناشی از بهرهبرداری آزادراههای کشور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله برآورد هزین? خارجی گرمایش جهانی ناشی از بهرهبرداری آزادراههای کشور دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله برآورد هزین? خارجی گرمایش جهانی ناشی از بهرهبرداری آزادراههای کشور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله برآورد هزین? خارجی گرمایش جهانی ناشی از بهرهبرداری آزادراههای کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله برآورد هزین? خارجی گرمایش جهانی ناشی از بهرهبرداری آزادراههای کشور :
تعداد صفحات :۲۲
بخش حمل و نقل و به ویژه حمل و نقل جادهای بهمنزل مهمترین بخش مصرفکنند انرژی، بعد از بخش نیروگاهی، اصلیترین عامل گرمایش جهانی است. در ادبیات اقتصادی، هزینههایی که عاملان ایجادکنند آنها (کاربران حمل و نقل) پرداخت نکرده و به اجتماع تحمیل شدهاند، هزینههای خارجی شناخته میشوند. طبق نظری رفاه اقتصادی هر هزینهای که در جامعه ایجاد میشود، باید از عاملان آن دریافت شود. بنابراین، باید معادل پولی هزین خارجی گرمایش جهانی برآورد شود، تا بتوان از عاملان آن در قالب عوارض یا شیوههای دیگر قیمتگذاری تردد در معابر أخذ کرد. در ایران هنوز برآورد پولی مناسبی از هزین گرمایش جهانی ناشی از فعالیت بخش حمل و نقل جادهای وجود ندارد. در این مقاله این شکاف تحقیقاتی مدنظر قرار میگیرد و با استفاده از مدل ریاضی، هزین خارجی گرمایش جهانی برای وسایل نقلی مختلف (سواری، مینیبوس، اتوبوس، کامیون و تریلی) در جادههای کشور برآورد میشود. مدل برای آزادراههای کشور اجرا و نتایج آن ارائه میشود.نتایج حاکی است که هر دستگاه سواری، وانت و مینیبوس، اتوبوس، کامیون و تریلی به ترتیب هزین گرمایش جهانی معادل ۳/۱۰، ۳/۳۱، ۰/۹۴، ۰/۹۴ و ۸/۱۳۵ ریال را به ازای هر کیلومتر طیشده، ایجاد میکنند. بدیهی است که تریلیها به علت سوخت بالاتری که مصرف میکنند هزین بیشتری نیز دارند. از مجموع ۳۶۰ میلیارد ریال هزین سالیانه ناشی از نشر دی اکسید کربن در آزادراهها، ۳۰ درصد سهم کامیونهای سنگین و ۲۵ درصد سهم سواری و وانت است. نتایج بهدستآمده از این مقاله میتواند کمک شایانی برای سیاستگذاران حمل و نقل جادهای در جهت تعیین عوارض دقیقتر برای جادهها باشد. عوارضی که در حال حاضر در آزادراهها أخذ میشود حتی جبرانکنند سهم هزین خارجی گرمایش جهانی نیز نیست.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.