مقاله بررسی آلودگی سرب خاک ناشی از تردد وسایل نقلیه در محدود? پناهگاه حیات وحش قمیشلو


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی آلودگی سرب خاک ناشی از تردد وسایل نقلیه در محدود? پناهگاه حیات وحش قمیشلو دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی آلودگی سرب خاک ناشی از تردد وسایل نقلیه در محدود? پناهگاه حیات وحش قمیشلو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی آلودگی سرب خاک ناشی از تردد وسایل نقلیه در محدود? پناهگاه حیات وحش قمیشلو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی آلودگی سرب خاک ناشی از تردد وسایل نقلیه در محدود? پناهگاه حیات وحش قمیشلو :

تعداد صفحات :۱۶

سرب به‌منزل فلزی غیرضروری، منبع و منشأ سمیّت محیط‌زیست و انسان است. هدف از مطالع حاضر تعیین غلظت سرب در غبار کف جاده و حاشی اطراف در پناهگاه قمیشلو با مساحتی حدود ۱۲۰ هزار هکتار است. این منطقه را چهار جاده در اطراف محصور کرده است. بار ترافیکی محور جنوبی ۱۹۰۰۰ – ۳۶۰۰ خودرو در روز گزارش شده است. در این منطقه، ۱۲ نمونه غبار کف جاده و ۷۲ نمونه خاک از فواصل ۳، ۲۰ و ۵۰ متری از دو طرف جاده از عمق ۵ سانتی‌متر سطحی جمع‌آوری شد. سرب نمونه‌ها با روش ایزو ۱۱۴۶۶ استخراج و با دستگاه جذب اتمی شعله‌ای اندازه‌گیری شد. غلظت سرب غبار کف جاد مناطق پرترافیک ۲۸/۱۰۹± 17/800 و مناطق کم‌ترافیک ۲۸/۷۱±28/582 میلی‌گرم بر کیلوگرم است. علاوه بر آن، آزمون تجزی واریانس نشان داد اختلاف غلظت سرب در مناطق مختلف پر و کم‌‌ترافیک معنی‌دار است (۰۰۵/0P:). نسبت متوسط غلظت سرب مناطق پرترافیک به کم‌ترافیک غبار، حاشیه‌های ۳، ۲۰ و ۵۰ متری به ترتیب ۳۷/۱، ۹۷/۱، ۴۲/۱ و ۴۰/۱ به دست آمد. بنابراین، تردد در جاده عامل اصلی منشأ سرب در جاده و حاشی آن است. نتایج نشان داد غلظت سرب با دورشدن از جاده کاهش معنی‌داری دارد. نتایج گویای تأثیر معنی‌دار جاده تا محدود ۲۰ متری در حاشی منطقه است و اختلاف غلظت در فواصل دورتر معنی‌دار نیست. دو شاخص انباشت زمینی و آلودگی برای بیان کلاس آلودگی محدود مورد مطالعه استفاده شد. بررسی شاخص نشان می‌دهد غبار جاده در کلاس آلودگی زیاد است. خاک حاشی ۳ متری دارای دامنه‌ای از کلاس‌های غیرآلوده تا آلودگی متوسط است. شاخص Ipollدر حاشیه‌ها دارای اختلاف معنی‌داری با Igeo در حاشیه‌هاست (۰۰۱/0P=). بیش از ۴/۲۲ درصد از نقاط مورد مطالعه دارای سهم آلودگی انسان‌ساخت بین ۱۰۰ – ۷۵ درصد از کل آلودگی است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.