مقاله بهینهسازی زهکشهای عرضی شبکه جاد? جنگلی با استفاده از مدل CULSED (مطالعه موردی: بخش نمخانه، جنگل خیرود)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بهینهسازی زهکشهای عرضی شبکه جاد? جنگلی با استفاده از مدل CULSED (مطالعه موردی: بخش نمخانه، جنگل خیرود) دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بهینهسازی زهکشهای عرضی شبکه جاد? جنگلی با استفاده از مدل CULSED (مطالعه موردی: بخش نمخانه، جنگل خیرود) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بهینهسازی زهکشهای عرضی شبکه جاد? جنگلی با استفاده از مدل CULSED (مطالعه موردی: بخش نمخانه، جنگل خیرود)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بهینهسازی زهکشهای عرضی شبکه جاد? جنگلی با استفاده از مدل CULSED (مطالعه موردی: بخش نمخانه، جنگل خیرود) :
تعداد صفحات :۱۳
جادههای جنگلی مهمترین عامل تولید رسوب در اکوسیستمهای جنگلیاند. بهسبب اهمیت این موضوع، تاکنون مدلهای زیادی بر اساس روابط تجربی بهمنظور برآورد رسوب تهیه شده است. در این مطالعه، میزان رسوب سالان حاصل از شبکه جاد جنگلی بخش نمخانه بهصورت تن در سال و با استفاده از مدل CULSED در نرمافزار ArcGIS برآورد شد. لایههای مکانی پایه شاملِ توپوگرافی، آبراههها، جادهها، و آبروها، و دادههای تکمیلی نیز شامل نوع سنگ مادر، میزان پوشش گیاهی، متوسط بارش، عمر جاده، میزان ترافیک، نوع روسازی، و شیب جاده بودند که در مدل استفاده شدند. ابتدا پایگاه دادههای رقومی مورد نیاز مدل تشکیل و مدل بر اساس آن اجرا شد. سپس مکانهایی که میزان رسوب بالایی داشتند، مشخص شدند و با تعیین آبروهای اضافی در مکانهای مناسب، سعی شد تولید و ورود رسوب به شبکه هیدروگرافی منطقه کاهش یابد. نتایج نشان داد مقدار رسوب با توجه به ۳۸ آبروی موجود در منطقه ۲/۱۳ تن در سال است که با افزودن ۱۶ آبروی پیشنهادی در قسمتهای دارای رسوب بالا، مقدار رسوب به ۵/۸ تن در سال، یعنی حدود ۳۶ درصد، کاهش یافت. بنابراین، با توجه به اهمیت کاهش رسوب حاصل از جادهها در جنگل، مهندسان برای یافتن تعداد و مکان بهین آبروها، میتوانند قبل از ساخت جادهها از این ابزار استفاده کنند. البته با توجه به دادههای مکانی موجود و فقدان مدل بومی، قطعیت کافی در نتایج وجود نخواهد داشت که باید در نظر گرفته شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.