مقاله سینمای ایران درجستجوی “ابژه غایب” ؛ نقد روانکاوانه فیلم سینمایی “به همین سادگی”
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله سینمای ایران درجستجوی “ابژه غایب” ؛
نقد روانکاوانه فیلم سینمایی “به همین سادگی” دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله سینمای ایران درجستجوی “ابژه غایب” ؛
نقد روانکاوانه فیلم سینمایی “به همین سادگی” کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سینمای ایران درجستجوی “ابژه غایب” ؛
نقد روانکاوانه فیلم سینمایی “به همین سادگی”،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله سینمای ایران درجستجوی “ابژه غایب” ؛
نقد روانکاوانه فیلم سینمایی “به همین سادگی” :
تعداد صفحات :۲۹
این مقاله درصدد صورتبندی تحلیل روانکاوانهای از سینمای ایران در دهه هشتاد شمسی است. فیلمهای شاخص این دوره در فضایی تولید شدهاند که نظرگاه خویش را در بازنمایی زندگی روزمره و اخلاقزیستی طبقه متوسط شهری برساختهاند. ازهمینرو، با انتخاب فیلم سینمایی به همین سادگی (به کارگردانی رضا میرکریمی/ ۱۳۸۶)، بهمثابه نمونهای از این صورتبندی گفتمانی، به تحلیل گونهای از بازنمایی زیستروزمره طبقه متوسط شهری پرداخته شده است که در این دهه به شکلی از پروبلماتیک فرهنگ ایرانی مبدل گشتهاند. این فیلم، از درون روایت خویش، اشاراتی دال بر توجه به ابژههای غایبی دارد که در گوشه و کنارهای زندگی روزمره رسوخ کردهاند و از درونشان دلالتهایی شکل گرفته که مسیر امر روزمره را در جهت امر ناخودآگاه سوژه رهنمون کرده است. این مقاله، با تحلیلی روانکاوانه، قصد آن دارد که به تفسیر و تأویلی از ابژههای غایبی بپردازد که زیستروزمره این سوژهها را (که اغلب نیز زناند)، آنگونه که در این فیلمها بازنمایی شده، برساخت میکند؛ ابژههای غایبی که در برساختن سوژههای خطخورده و ازهمپاشیده نقشی اساسی در زندگی روزمره امروزین بازی میکنند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.