مقاله تریادها با سوم مشترک در موسیقی آلفرد اِشنیتکه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تریادها با سوم مشترک در موسیقی آلفرد اِشنیتکه دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تریادها با سوم مشترک در موسیقی آلفرد اِشنیتکه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تریادها با سوم مشترک در موسیقی آلفرد اِشنیتکه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تریادها با سوم مشترک در موسیقی آلفرد اِشنیتکه :
تعداد صفحات :۱۳
هدف اصلی این مقاله، بررسی تریادها با سوم مشترک و نحوهی استفاده از آنها در آثار مجلسی آلفرد اشنیتکه، آهنگساز روس میباشد. این ترکیب شامل دو تریاد مینور و ماژور است که پایهی آنها نیم پرده با یکدیگر فاصله داشته و در نتیجه دو آکورد دارای سومهای مشترک هستند. پس از بررسی خاستگاه تاریخی نتهای مشترک در روابط هارمونیک، خواهیم دید که در آثار اشنیتکه این ترکیب با دو هدف ایجاد تسلسلهای هارمونیک و ساختن پلیکوردها مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه، ساختار پلیکوردها را با توجه به گسترهی صوتی مورد استفاده برای هر تریاد در دو نوع گروه بندی میکنیم. در نوع ۱ تریادهای تشکیل دهندهی پلی کورد در رجیسترهای مجزا قرار گرفته و در نوع ۲ این تریادها با قرار گرفتن در نزدیکترین حالت نسبت به یکدیگر، پلیکوردهای متراکم (کلاستر) ایجاد میکنند. علاوه بر تریادها با سوم مشترک که موضوع اصلی مقاله است، خواهیم دید که چطور اشنیتکه از تریادهایی که دارای سومهای متفاوت و پایه و پنجمهای مشترک هستند (تلفیق دو مد ماژور و مینور) به عنوان ترکیبی مکمل بهره میگیرد. با بررسی مثالهای متعددی از آثار اشنیتکه خواهیم دید که تریادها با سوم مشترک همراه با ادغام دو مد ماژور و مینور که ریشه در تغییر مد در دورهی کلاسیک دارد، دو فرمول قابل توجه در طرح ریزی هارمونی موسیقی این آهنگساز میباشند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.