مقاله ارزیابی معیارهای پایداری روستایی شهرستان دنا براساس فرآیند ارتباطات: کاربرد تحلیل سلسلهمراتبی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارزیابی معیارهای پایداری روستایی شهرستان دنا براساس فرآیند ارتباطات: کاربرد تحلیل سلسلهمراتبی دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزیابی معیارهای پایداری روستایی شهرستان دنا براساس فرآیند ارتباطات: کاربرد تحلیل سلسلهمراتبی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی معیارهای پایداری روستایی شهرستان دنا براساس فرآیند ارتباطات: کاربرد تحلیل سلسلهمراتبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارزیابی معیارهای پایداری روستایی شهرستان دنا براساس فرآیند ارتباطات: کاربرد تحلیل سلسلهمراتبی :
تعداد صفحات :۴۵
در مطالعه حاضر سعی شده است با استفاده از تکنیک تحلیل سلسلهمراتبی اولویتبندی معیارهای پایداری روستایی برای منطقه مورد مطالعه یعنی شهرستان دنا انجام گیرد. با مطالعه تحلیلی و مرور منابع ثانویه، معیارها یا شاخصهای پایداری روستایی با توجه به پنج عنصر ارتباطیِ، فرستنده (نهادها/ سازمانهای توسعه)، محتوای پیام (توسعه پایدار روستایی)، رسانهها (کانالها)ی ارتباطی، گیرنده (کشاورزان/ روستاییان) و نظام بازخورد (نظارت و ارزشیابی) مشخص شدند. سپس با استفاده از مطالعه دلفی و انجام یک پیمایش در منطقه مورد مطالعه، اولویتبندی مقدماتی معیارها و راهبردها مشخص شد و سرانجام با انجام تحلیل سلسلهمراتبی اولویتبندی نهایی آنها مشخص گردید. نتایج پژوهش صورت گرفته نشان دادند که در بعد سازمانی، “کاهش آشنایی و روابط شخصی (پارتیبازی)” و “تقویت نظام نظارت و کنترل ادارات مرکزی بر کارکنان میدانی”، مهمترین معیارهایی هستند که در اصلاح ساختار سازمانی و بهبود آن به منظور توسعه پایدار روستایی باید مورد توجه قرار گیرند. در بعد اجتماعی ـ فرهنگی توسعه پایدار کشاورزی نیز معیاری که شرکتکنندگان بر آن تأکید خاص داشتند،”افزایش اشتغال کشاورزان، به ویژه جوانان” بوده است. همچنین، بعد اقتصادی ـ فنی توسعه پایدار روستایی “نظام مناسب بازاریابی و فروش محصولات” بالاترین اولویت را به خود اختصاص داده است و در بعد زیستمحیطی نیز تأکید بر “رعایت زمان مناسب مبارزه شیمیایی” و “مدیریت تلفیق آفات و بیماریها” بوده است. همچنین، بررسی وضعیت دیگر معیارهای مورد پژوهش، یعنی معیارهای مربوط به “رسانههای ارتباطی”، “مخاطبان” و “نظام نظارت و ارزشیابی” نشان داد که هیچ یک از آنها وضعیت پایداری ندارند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.