مقاله برنامه‌ریزی راهبردی طبیعت‌گردی در روستاهای نواحی بیابانی (مطالعه موردی: روستای خرانق – شهرستان اردکان، استان یزد)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله برنامه‌ریزی راهبردی طبیعت‌گردی در روستاهای نواحی بیابانی
(مطالعه موردی: روستای خرانق – شهرستان اردکان، استان یزد) دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله برنامه‌ریزی راهبردی طبیعت‌گردی در روستاهای نواحی بیابانی
(مطالعه موردی: روستای خرانق – شهرستان اردکان، استان یزد)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله برنامه‌ریزی راهبردی طبیعت‌گردی در روستاهای نواحی بیابانی
(مطالعه موردی: روستای خرانق – شهرستان اردکان، استان یزد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله برنامه‌ریزی راهبردی طبیعت‌گردی در روستاهای نواحی بیابانی
(مطالعه موردی: روستای خرانق – شهرستان اردکان، استان یزد) :

تعداد صفحات :۴۵

توسعه روستاهای نواحی بیابانی مستلزم تدوین و ارائه راهبردهای مناسب و مختص این نواحی است. این روستاها از لحاظ اقتصادی با فقر منابع آب و خاک مواجه‌اند و از جمله فعالیت‌های اقتصادی‌ای که دستیابی به توسعه اقتصادی را برای آنها میسر می‌کند، طبیعت‌گردی است. این پژوهش با هدف تدوین استراتژی یا راهبرد مناسب برای توسعه طبیعت‌گردی روستاهای نواحی بیابانی انجام شده است. روش تحقیق، توصیفی و از نوع پیمایشی است. سه گروه (ساکنان روستا، گردشگران و مسئولان) در انجام این پژوهش مشارکت داشتند و دیدگاه‌های آنها در مورد قابلیت‌های طبیعت‏گردی در قالب سه عامل زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای طبیعت‏گردی را به شیوه SWOT مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و به ارائه راهبرد برای توسعه این فعالیت در روستاهای نواحی بیابانی می‌پردازد. نتایج تحقیق بیانگر این است که با وجود جاذبه‌های طبیعی و بیابانی در روستای مورد مطالعه، گردشگری در این روستا عمدتاً متکی بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بوده است. با وجود ۴۱ نقطه قوت و فرصت شناسایی شده، در مقابل ۳۵ نقطه ضعف و تهدید، می‌توان گفت که روستا دارای پتانسیل طبیعت‌گردی است. در تحلیل دیدگاه‌های سه گروه، بین نقاط قوت و فرصت همگرایی وجود داشت، و بین نقاط ضعف و تهدیدها نوعی واگرایی مشاهده شد. در نهایت با استفاده از ماتریس کمّی برنامه‌ریزی راهبردی (QSPM) و با در نظر گرفتن امتیاز نهایی راهبردها، راهبرد نهایی، «هم‌راستا کردن برنامه‌های گردشگری تاریخی روستا با برنامه‌های طبیعت‌گردی» انتخاب گردید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.