بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به مصرف فست فودها در سال ۱۳۹۴


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به مصرف فست فودها در سال ۱۳۹۴ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به مصرف فست فودها در سال ۱۳۹۴  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به مصرف فست فودها در سال ۱۳۹۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به مصرف فست فودها در سال ۱۳۹۴ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

تعداد صفحات :۱۰

زمینه: در سال های اخیر مصرف فست فود به طور چشمگیری در بین جوامع افزایش یافته است که از دلایل آن می توان به تغییر سبک زندگی اشاره کرد. آگاهی و نگرش مصرف کنندگان بی تردید از عواملی هستند که می توانند بر چگونگی مصرف فست فودها توسط افراد تاثیر بگذارند. لذا هدف این پژوهش بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان نسبت به مصرف فست فودها می باشد.روش کار: این مطالعه از نوع مقطعی است وشامل دانشجویان شاغل به تحصیل دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی می گردد. نمونه ها از کلاس های دانشکده پزشکی به صورت تصادفی انتخاب شدند. حجم نمونه معادل ۲۲۸نفر برآورد گردید. اطلاعات لازم با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته که روایی و پایایی آن تعیین شد و در آبان ماه سال ۱۳۹۴ جمع آوری گردید. اطلاعات بدست آمده با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های کای اسکوارو تی تست، مان ویتنی و کروسکال والیس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد ۵۰% افراد مورد مطالعه زن و ۵۰% مرد بودند. در مطالعه انجام شده%۳۰.۷ دانشجویان اصلا فست فودمصرف نمی کردند و %۵۲.۶ افراد بین ۱-۲ وعده در هفته مصرف فست فود داشتند. میانگین نمره آگاهی دانشجویان ۸.۲۲±۲.۲۲ و میانگین نمره نگرش دانشجویان ۲۲.۸۳±۳.۶۴ برآورد شد. ارتباط معناداری بین محل سکونت (خوابگاه و غیرخوابگاه) با آگاهی نسبت به مصرف غذاهای آماده مشاهده شد (p=0.03). میانگین نمره آگاهی در زنان ۸.۵۱±۱.۹۵ و درمردان ۸.۰۹±۲.۴۴ برآورد شد. ارتباط معناداری بین جنسیت، با آگاهی نسبت به مصرف غذاهای آماده مشاهده نشد (p=0.138). میانگین نمره نگرش در مردان ۲۳.۱۰±۳.۵۱ و در زنان ۲۲.۹۷±۳.۳۱ بوده و ارتباط معناداری بین جنسیت با نگرش نسبت به مصرف غذاهای آماده مشاهده نشد (p=0.404). %48.2 دانشجویان در سطح متوسط آگاهی نسبت به فست فودها و %۱۹.۷ در سطح ضعیف و %۲۹.۸ در سطح خوب و %۲.۲ در سطح خیلی ضعیف آگاهی قرار داشتند. %۶۸.۴ دانشجویان نسبت به مصرف فست فودها نگرش مثبت و %۱.۸ نگرش منفی و %۲۹.۸ دانشجویان بی نظر بودند.نتیجه گیری: با توجه به مصرف بالای فست فود در میان دانشجویان و گرایش بیشتر، به علاوه با آگاهی کمتر دانشجویان پسر نسبت به پیامدهای مصرف فست فودها، نیاز به برنامه ریزی برای اطلاع رسانی دانشجویان به ویژه پسران می باشد.

کلید واژه: آگاهی، نگرش، فست فود، دانشجویان پزشکی، عملکرد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.