اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیش فعال بر اختلالات رفتاری فرزندان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیش فعال بر اختلالات رفتاری فرزندان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیش فعال بر اختلالات رفتاری فرزندان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیش فعال بر اختلالات رفتاری فرزندان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیش فعال بر اختلالات رفتاری فرزندان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانمند سازی کودکان استثنایی

تعداد صفحات :۱۴

هدف:پژوهش حاضر تعیین اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیش فعال مقطع ابتدایی شهرستان رامهرمز بر اختلالات رفتاری کودکانشان بود. این پژوهش آزمایشی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه پژوهش را والدین کودکان بیش فعال مقطع ابتدایی شهرستان رامهرمز تشکیل دادند. روش نمونه گیری هدفمند بود، بدین صورت که والدین دانش آموزان مقطع ابتدایی که از طرف مدارس به عنوان دانش آموزان مشکوک به بیش فعالی به مرکز مشاوره ارجاع داده شده بودند، دعوت شدند و بیش فعالی فرزندانشان با پرسشنامه سنجش بیش فعالی والدین کانرز سنجیده شد. از بین والدینی که فرزندانشان نمراتی با یک انحراف معیار بالاتر از میانگین در پرسشنامه کسب نمودند، ۶۰ نفر به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. در گروه آزمایش ۹ جلسه مشاوره گروهی شناختی رفتاری اجرا شد، اما گروه گواه هیچ مداخله ای دریافت ننمود. پس از اتمام جلسات، بیش فعالی فرزندان هر دو گروه با پرسشنامه والدین کانرز ارزیابی شد. داده های حاصل با روش تجزیه و تحلیل کواریانس مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین گروه آزمایش و گواه پس از انجام مداخله آزمایشی در متغیر بیش فعالی و مولفه های آن تفاوت معناداری وجود دارد(p<0.001). از این رو چنانچه والدین مهارت کافی در استفاده از نگرش های این روش را داشته باشند، در موقعیت های مختلف زندگی و به ویژه در ارتباط با کودکان بیش فعال خود کمتر دچار مشکل می شوند و به تبع آن، سطح سلامت روان افراد خانواده افزایش خواهد یافت.

کلید واژه: اختلالات رفتاری، کودکان بیش فعال، مشاوره گروهی شناختی رفتاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.