بررسی انتظارات و بخش بندی بیماران مراجعه کننده به مطب های دندانپزشکی بر مبنای انتظاراتشان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی انتظارات و بخش بندی بیماران مراجعه کننده به مطب های دندانپزشکی بر مبنای انتظاراتشان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی انتظارات و بخش بندی بیماران مراجعه کننده به مطب های دندانپزشکی بر مبنای انتظاراتشان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی انتظارات و بخش بندی بیماران مراجعه کننده به مطب های دندانپزشکی بر مبنای انتظاراتشان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی انتظارات و بخش بندی بیماران مراجعه کننده به مطب های دندانپزشکی بر مبنای انتظاراتشان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

تعداد صفحات :۱۰

زمینه: با توجه به اهمیت شناسایی نیازها و انتظارات بیماران جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به آنها و افزایش سهم مطب های دندانپزشکی در جذب هر چه بیشتر بیمار، پژوهش حاضر تلاش دارد ضمن استخراج این نیازها و انتظارات، به دسته بندی این انتظارات بپردازد.هدف: پژوهش حاضر، با هدف شناسایی و دسته بندی انتظارات بیماران مراجعه کننده به مطبهای دندانپزشکی اجرا گردیده است.روش بررسی: به دلیل ماهیت ترکیبی اکتشافی این پژوهش، ابتدا به منظور جمع آوری داده ها در بخش کیفی و بر اساس روش کیفیت داده ها) اشباع نظری داده ها (با ۲۰ نفر از بیماران دندانپزشکی مصاحبه عمیق ترتیب داده شد.سپس با استفاده از تحلیل محتوا از نوع «تحلیل تم» سعی شد تا نیازها و انتظارات بیماران از مصاحبه های صورت گرفته استخراج شود و در بخش کمی پس از تایید روایی و پایایی پرسشنامه،۱۲۰ پرسشنامه بین بیماران مطبهای دندانپزشکی سطح تهران توزیع شدو داده های گردآوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS 20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. این تجزیه و تحلیلها در سه سطح آمار توصیفی، آمار استنباطی و تحلیل خوشه ای انجام گرفت. در قسمت اول به توصیف جمعیت شناختی اعضای نمونه در بخش کیفی پرداختیم. پس از ان ضمن اشاره به چک لیست سوالات پرسشنامه و اشاره به برخی از گزاره های کلامی و کدهای استخراج شده از مصاحبه ها، آمار توصیفی مربوط به ابعاد اصلی و تفصیلی ارائه شد و جهت تعیین تعداد خوشه ها از روش دندوگرام یا تکنیک Tree Clustering استفاده شد.یافته ها:یافته های پژوهش حاکی از آن است که عوامل اصلی نیازها و انتظارات در مجموع به۶ بعد اصلی قابل تقسیم است که عبارتند از: دسترسی، ابعاد پرسنلی، خدمات، مالی، سرعت، محیط. همچنین میزان اهمیت هر کدام از نیازها مورد سنجش قرار گرفت.نتیجه گیری:درک انتظارات بیماران در این پژوهش بر مبنای پرسش مستقیم از طریق مصاحبه و پرسشنامه انجام گرفت. آگاهی دندانپزشکان از انتظارات بیماران و عواملی که روی رضایت آنها موثر است موجب بهبود روابط دندانپزشک و بیمار و کیفیت مراقبت های بهداشتی میشود که هدف نهایی سیستم بهداشتی میباشد.

کلید واژه: خدمت، بیمار، انتظارات، مطب، بخش بندی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.