ارزیابی اثرات گردشگری با روش ماتریس و ارزیابی چند معیاره (مطالعه موردی: شهرستان بینالود)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ارزیابی اثرات گردشگری با روش ماتریس و ارزیابی چند معیاره (مطالعه موردی: شهرستان بینالود) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ارزیابی اثرات گردشگری با روش ماتریس و ارزیابی چند معیاره (مطالعه موردی: شهرستان بینالود) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی اثرات گردشگری با روش ماتریس و ارزیابی چند معیاره (مطالعه موردی: شهرستان بینالود)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ارزیابی اثرات گردشگری با روش ماتریس و ارزیابی چند معیاره (مطالعه موردی: شهرستان بینالود) :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : میراث و گردشگری
تعداد صفحات :۱۷
منطقه طرقبه_شاندیز یکی از مهم ترین مناطق گردشگری مشهد است. لذا طرح های گردشگری مختلف در منطقه اجرا شده یا در حال انجام است. برای توسعه پایدار صنعت گردشگری و جلوگیری از تخریب محیط ارزیابی اثرات محیط زیستی ضروری است. برای ارزیابی آثار محیط زیستی پروژه گردشگری مورد نظر، ماتریس لئوپولد با ۳۰ فعالیت و ۵۰ عامل محیط زیستی طراحی گردید. سپس، با استفاده از نقشه-ها و شرایط کیفی و کمی ویژگی های طبیعی، اجتماعی و فرهنگی منطقه، هر عامل در ارتباط با هریک از فعالیت های پروژه به صورت دو به دو مقایسه شد و بر پایه شدت و وسعت اثر با دامنه اعداد ۵+ تا ۵- ارزش گذاری گردید. پس از تکمیل ماتریس، جمع بندی ریاضی به ترتیب تعداد ارزش ها، جمع جبری و میانگین ارزش ها برای تعیین دامنه و شدت کل اثرات، مورد محاسبه قرار گرفت که مقدار اثر پروژه گردشگری بر محیط زیست در محدوده اثر ۴.۱- تا ۵- به دست آمد. هم چنین با استفاده از روش ارزیابی چند معیاره و روش فازی با به کارگیری فن آوری GIS، ارزیابی توان منطقه برای گردشگری انجام شد که با نتایج ماتریس هم خوانی دارد.
کلید واژه: ارزیابی اثرات توسعه، طرح گردشگری، ماتریس لئوپولد، ارزیابی چند معیاره، بینالود
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.