کیفیت خدمات اورژانس بیمارستان های دولتی و خصوصی تهران از دیدگاه بیمار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کیفیت خدمات اورژانس بیمارستان های دولتی و خصوصی تهران از دیدگاه بیمار دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کیفیت خدمات اورژانس بیمارستان های دولتی و خصوصی تهران از دیدگاه بیمار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کیفیت خدمات اورژانس بیمارستان های دولتی و خصوصی تهران از دیدگاه بیمار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کیفیت خدمات اورژانس بیمارستان های دولتی و خصوصی تهران از دیدگاه بیمار :

سال انتشار : ۱۳۹۶

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها

تعداد صفحات :۱۰

سابقه و هدف: سنجش دیدگاه بیمار درباره کیفیت ارائه خدمات سلامت به عنوان عنصری مهم در ارزیابی های کیفیت خدمات، توجه زیادی را در سال های اخیر به خود جلب کرده است. این مطالعه با هدف مقایسه کیفیت خدمات از دیدگاه بیمار در بخش اورژانس بیمارستان های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۱۳۹۴ انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی، ۳۷۳ بیمار ترخیص شده از هشت بیمارستان دولتی و خصوصی به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش یک پرسشنامه ۲۰ آیتمی بود که روایی و پایایی آن تائید شد. برای تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و آزمون های من ویتنی و رگرسیون چند متغیره در نرم افزار SPSS استفاده شد.یافته ها: دو بعد؛ آموزش قبل از ترخیص و سرعت ارائه مراقبت ها با کمترین نمره به عنوان نقاط ضعف و دو بعد محیط فیزیکی و مراقبت از بیمار با بالاترین نمره به عنوان نقاط قوت کیفیت خدمات بخش اورژانس از دیدگاه بیماران ارزیابی شد. میانگین نمره کیفیت خدمات بخش اورژانس در بیمارستان های خصوصی (۴.۳) و بالاتر از بیمارستان های دولتی (۳.۹) بود که این تفاوت از دیدگاه بیماران معنادار بود (p<0.001). رابطه معناداری بین نمره کیفیت خدمات با آموزش بدو ورود بیمار، محل سکونت، سن و وضعیت سلامتی هنگام ترخیص بیماران وجود داشت (p<0.05).نتیجه گیری: وضعیت کیفیت خدمات اورژانس در بیمارستان های خصوصی نسبت به بیمارستان های دولتی بهتر بود. مدیریت بیمارستان ها باید در خصوص جنبه های آموزش قبل از ترخیص و پیگیری درمان و همچنین رسیدگی سریع توجه بیشتری نشان داده و با دادن کتابچه آموزشی به بیمار حین ترخیص به همراه پیگیری تلفنی و کاهش زمان انتظار از طریق بازمهندسی فرایندهای مراقبت موجب افزایش رضایت در بیماران شود.

کلید واژه: بخش اورژانس، کیفیت خدمات، دیدگاه بیماران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.