الگوی برنامه درسی پست مدرن و کاربرد آن در نظام آموزش پرستاری ایران (طراحی و ارزشیابی الگو)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 الگوی برنامه درسی پست مدرن و کاربرد آن در نظام آموزش پرستاری ایران (طراحی و ارزشیابی الگو) دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد الگوی برنامه درسی پست مدرن و کاربرد آن در نظام آموزش پرستاری ایران (طراحی و ارزشیابی الگو)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی الگوی برنامه درسی پست مدرن و کاربرد آن در نظام آموزش پرستاری ایران (طراحی و ارزشیابی الگو)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن الگوی برنامه درسی پست مدرن و کاربرد آن در نظام آموزش پرستاری ایران (طراحی و ارزشیابی الگو) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش پرستاری

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: نواقص برنامه درسی سنتی و ناتوانی آن در برآورده ساختن نیازهای واقعی دانشجویان، موجب توجه هر چه بیشتر برنامه ریزان درسی به الگوهای جدیدتر برنامه درسی شده است یکی از این رویکردهایی که می تواند آموزش پرستاری را متحول کند و کیفیت آن را ارتقاءدهد، الگوی برنامه درسی پست مدرن است. با توجه به اهمیت این رویکرد، مقاله حاضر با هدف ارائه و ارزشیابی الگوی برنامه درسی پست مدرن در آموزش پرستاری ایران انجام شده است.روش کار: پژوهش حاضر از نوع کاربردی و با روش توصیفی است. بر این اساس ابتدا الگوی پیشنهادی برنامه درسی پست مدرن با تاکید بر نظام آموزش پرستاری ایران در قالب عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روشهای یاددهی و یادگیری، محیط یادگیری، یادگیرنده و ارزشیابی) ارائه شد. برای ارزشیابی الگوی پیشنهادی از نظر متخصصان برنامه ریزی درسی استفاده شد. به این منظور پرسشنامه ای محقق ساخته در اختیار ۲۱۴ نفر از متخصصان برنامه درسی که به روش تصادفی به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شده اند قرار گرفت. داده ها با استفاده از آمار توصیفی (جدول فراوانی و درصد) و آمار استنباطی (آزمون خی دو و فیشر) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: در نتیجه این پژوهش، الگوی برنامه درسی پست مدرن به منظور کاربرد در نظام آموزش پرستاری طراحی گردید. یافته های دیگر تحقیق نشان داد که بیش از ۸۲ درصد از متخصصان برنامه ریزی درسی، عناصر الگوی پیشنهادی را در سطح مطلوب ارزشیابی کرده اند ولی تنها ۳۴ درصد از آنها ویژگیهای اهداف را مطلوب دانسته اند. همچنین بین دیدگاه متخصصان برنامه ریزی درسی در مورد مطلوب بودن عناصر پیشنهادی این الگو تفاوت معنادار آماری وجود نداشت (p>0.05) اما بین نظر آنها در مورد میزان کاربردی بودن اهداف برنامه درسی پست مدرن در نظام آموزش پرستاری با توجه به محل اشتغال تفاوت معنادار وجود داشت.نتیجه گیری: نتایج یافته ها نشان داد که الگوی طراحی شده بر مبنای رویکرد پست مدرن به منظور کاربرد در نظام آموزش پرستاری ایران با توجه به نظر متخصصان برنامه ریزی درسی مطلوب ارزشیابی شده است.

کلید واژه: الگوی برنامه درسی، ارزشیابی، پست مدرنیسم، نظام آموزش پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.