تحلیل تاثیر هوشمندی فناوری بر مزیت رقابتی در بنگاه (مطالعه موردی: شرکت های دارویی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل تاثیر هوشمندی فناوری بر مزیت رقابتی در بنگاه (مطالعه موردی: شرکت های دارویی) دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل تاثیر هوشمندی فناوری بر مزیت رقابتی در بنگاه (مطالعه موردی: شرکت های دارویی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل تاثیر هوشمندی فناوری بر مزیت رقابتی در بنگاه (مطالعه موردی: شرکت های دارویی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل تاثیر هوشمندی فناوری بر مزیت رقابتی در بنگاه (مطالعه موردی: شرکت های دارویی) :

سال انتشار : ۱۳۹۶

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: امروزه، قابلیت استفاده سریع و به موقع از اطلاعات و دانش فناورانه، نه تنها یک چالش بزرگ برای سازمان ها است بلکه نخستین اولویتی است که برای سازمان ها ایجاد مزیت می کند. هوشمندی فناوری فرآیندی است که با جمع آوری و تحلیل اطلاعات و دانش فناورانه، آگاهی لازم را برای اخذ تصمیمات در حوزه فناوری فراهم آورده و به کسب مزیت رقابتی در بنگاه کمک می کند.روش پژوهش: این پژوهش از نوع توصیفی- علی و جامعه آماری آن کلیه شرکت های ایرانی در دومین نمایشگاه ایران فارما در تهران در سال ۱۳۹۵ است (۱۹۳ شرکت). پرسشنامه این تحقیق در میان همه شرکت کنندگان ایرانی نمایشگاه توزیع و از میان پرسشنامه های توزیع شده، تعداد ۹۸ پرسشنامه صحیح دریافت شد. روایی محتوایی پرسشنامه به تایید متخصصین رسید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها ابتدا از نرم افزار SPSS و سپس برای مدل سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی از نرم افزار Smart-PLS استفاده شد.یافته ها: بر اساس نتایج این تحقیق، هوشمندی فناوری، تاثیری مثبت (b=0.774) و معنی دار (T=18.742>1.96) بر مزیت رقابتی در شرکت های دارویی داشت. این نتایج علاوه بر تایید مدل، نشان می دهد که متغیر هوشمندی فناوری با ضریب اثر ۰.۷۷۴، توانسته است ۵۹.۸ درصد از کل تغییرات متغیر مزیت رقابتی را در این شرکت ها تبیین نماید.نتیجه گیری: با توجه به یافته های تحقیق می توان گفت با بهره گیری از هوشمندی فناوری و هم چنین تاثیر مثبت و معنادار آن بر مزیت رقابتی، می توان شاهد کسب، بهبود و ارتقای مزیت رقابتی در سازمان بود.

کلید واژه: هوشمندی فناوری، رقابت پذیری، مزیت رقابتی، مدل سازی معادلات ساختاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.