مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و تکانشگری در نوجوانان مبتلا به نارسایی توجه/ بیش فعالی و بهنجار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و تکانشگری در نوجوانان مبتلا به نارسایی توجه/ بیش فعالی و بهنجار دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و تکانشگری در نوجوانان مبتلا به نارسایی توجه/ بیش فعالی و بهنجار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و تکانشگری در نوجوانان مبتلا به نارسایی توجه/ بیش فعالی و بهنجار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و تکانشگری در نوجوانان مبتلا به نارسایی توجه/ بیش فعالی و بهنجار :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و تکانش گری از عوامل تاثیرگذار در اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی هستند. هدف از پژوهش حاضر مقایسه راهبردهای انطباقی و غیرانطباقی تنظیم شناختی هیجان و تکانشگری و ابعاد آن؛ حرکتی، شناختی و بی برنامگی در نوجوانان پسر مبتلا به نارسایی توجه/ بیش فعالی و بهنجار بود.روش کار: روش پژوهش از نوع پس رویدادی (علی- مقایسه ای) و جامعه آماری این پژوهش همه دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان شهرستان آمل بودند. نمونه پژوهش شامل ۴۰ نفر (۲۰ نفر مبتلا به نارسایی توجه/ بیش فعالی و ۲۰ نفر بهنجار) بود که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس خودگزارشی مشکلات رفتاری نوجوانان (YSR) Achenbach، پرسشنامه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان Garnefski & Kraaij، تکانشگری Barrat و مصاحبه بالینی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف، آزمون t برای دو گروه مستقل و تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شد.یافته ها: میانگین سنی نوجوانان مبتلا به نارسایی توجه/بیش فعالی ۱۵.۰۴±۰.۶۰ و بهنجار ۱۵.۱۰±۰.۷۱ سال بود. نتایج نشان داد که میانگین نمرات راهبردهای غیرانطباقی تنظیم شناختی هیجان (بیش فعال: ۴.۹۵±۱۷.۶۵، عادی: ۴.۴۵±۱۴.۳۵)، نمره کلی تکانشگری (بیش فعال: ۱۱.۰۴±۶۹.۲۰، عادی: ۸.۱۰±۵۶.۸۰)، تکانشگری حرکتی (بیش فعال: ۴.۲۲±۲۲.۶۵، عادی: ۳.۹۷±۱۸.۱۵)، تکانشگری شناختی (بیش فعال: ۳.۴۳±۲۱.۱۵، عادی: ۲.۳۰±۱۸.۰۵) و بی برنامگی (بیش فعال: ۶.۹۰±۲۵.۴۰، عادی: ۴.۸۵±۲۱.۰۵) در نوجوانان مبتلا به نارسایی توجه/بیش فعالی به طور معناداری (p<0.05) بیشتر از نوجوانان عادی است، همچنین بین نمرات دو گروه در راهبردهای انطباقی تنطیم شناختی هیجان (بیش فعال: ۷.۴۲±۲۴.۴۰، عادی: ۴.۷۸±۲۴.۹۰) تفاوت معناداری مشاهده نشد (p>0.05).نتیجه گیری: بر اساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که نوجوانان مبتلا به نارسایی توجه/بیش فعالی در مقایسه با نوجوانان عادی بیشتر از راهبردهای غیرانطباقی تنظیم شناختی هیجان و تکانشگری استفاده می کنند.

کلید واژه: نارسایی توجه/ بیش فعالی، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، تکانش گری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.