بررسی بازار محصولات کشاورزی با تاکید بر سهم عوامل مختلف از منافع بازار (مطالعه موردی بازار انار استان یزد)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی بازار محصولات کشاورزی با تاکید بر سهم عوامل مختلف از منافع بازار (مطالعه موردی بازار انار استان یزد) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی بازار محصولات کشاورزی با تاکید بر سهم عوامل مختلف از منافع بازار (مطالعه موردی بازار انار استان یزد)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی بازار محصولات کشاورزی با تاکید بر سهم عوامل مختلف از منافع بازار (مطالعه موردی بازار انار استان یزد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی بازار محصولات کشاورزی با تاکید بر سهم عوامل مختلف از منافع بازار (مطالعه موردی بازار انار استان یزد) :

سال انتشار : ۱۳۹۶

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اقتصاد کشاورزی و توسعه

تعداد صفحات :۲۴

مقاله: با توجه به اهمیت تولید و صادرات انار در شهرستان میبد یزد، پرداختن به مسائل موجود در بازار این محصول از اهمیت قابل توجهی برخوردار خواهد بود. لذا با تکمیل ۱۳۲ پرسش نامه در هر یک از سطوح تولیدکننده یا باغداران، عمده فروش و خرده فروش، حاشیه و سهم هریک از سطوح بازار در بازار انار درجه یک و دو در میبد یزد بررسی شد. نتایج تحقیق نشان داد که حاشیه عمده فروشی، خرده فروشی و حاشیه کل در مورد انار درجه یک این شهرستان به ترتیب ۴۱۱۰.۹، ۲۱۸۷.۵ و ۶۲۹۸.۵ ریال به ازای هر کیلوگرم بوده است. در مورد انار درجه دو نیز این حاشیه ها عبارت بودند از: ۳۴۲۱.۸، ۱۶۸۴.۳ و ۵۱۰۵.۶ ریال به ازای هر کیلوگرم. سهم تولیدکننده یا باغدار، عمده فروش و خرده فروش از قیمت خرده فروشی، در مورد انار درجه دو به ترتیب ۲۸.۳، ۴۸.۰۵ و ۲۳.۶۵ درصد می باشد. در مورد انار درجه یک، سهم های مربوطه به ترتیب ۴۴.۴۸، ۳۶.۲۴ و ۱۹.۲۸ برآورد گردید و همان گونه که ملاحظه می شود، با افزایش کیفیت انار و تولید انار درجه یک، سهم باغدار افزایش خواهد یافت. سهم بالای عمده فروش نیز به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. همچنین ضریب هزینه بازاریابی در بازار انار درجه یک و دو به ترتیب برابر ۲۴.۱۳ و ۳۱.۳۰ درصد برآورد شد که مبین آن است که سهم هزینه بازاریابی در قیمت نهایی محصول در بازار انار درجه یک کمتر بوده است. برآورد عوامل موثر بر سهم بازار نیز نشان داد که هزینه بازار اثر مثبت و معنی دار بر سهم بازار داشته است. لذا حتی با تولید انار درجه یک، سیاست های تنظیم بازار به منظور انطباق مناسب حاشیه های به وجود آمده با هزینه های بازار به منظور افزایش سهم باغدار در بازار ضروری خواهد بود.

کلید واژه: باغدار، بازاریابی، حاشیه بازار، میبد یزد، انار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.