نقش نهاد بروکراتیک آموزش مدرسه ای عصر رضاشاه در مشروعیت یابی ساختار میدان تئاتر نوین ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش نهاد بروکراتیک آموزش مدرسه ای عصر رضاشاه در مشروعیت یابی ساختار میدان تئاتر نوین ایران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش نهاد بروکراتیک آموزش مدرسه ای عصر رضاشاه در مشروعیت یابی ساختار میدان تئاتر نوین ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش نهاد بروکراتیک آموزش مدرسه ای عصر رضاشاه در مشروعیت یابی ساختار میدان تئاتر نوین ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش نهاد بروکراتیک آموزش مدرسه ای عصر رضاشاه در مشروعیت یابی ساختار میدان تئاتر نوین ایران :

سال انتشار : و ۱۳۹۶

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی (هنرهای زیبا)

تعداد صفحات :۱۴

یکی از مهم ترین تاکتیک های حکومت رضاشاه، در سامان دهی فرهنگی، ایجاد نهاد رسمی و بوروکراتیک راهبری تولیدات هنری و نظارت بر آن بود. این نهاد در ادامه راهبرد تکوین جامعه نوسازی شده بر پایه ناسیونالیسم مدرنیستی مطلقه و اقتدارگرایی مرکزگرایانه بر دو رکن ارتش و بوروکراسی استوار بود. میدان تازه تاسیس و رو به مشروعیت تئاتر نوین ایران نیز تحت نظارت این نهاد قرار گرفت، یکی از نشانه های مهم این امر سامان دهی آموزش مدرسه ای تئاتر برای پرورش هنرمندان در راستای سیاست فرهنگی سازمان پرورش افکار بود. در این مطالعه، ضمن بررسی زمینه های شکل گیری سیاست فرهنگی عصر یادشده، فرایند ایجاد آموزش مدرسه ای تئاتر و چگونگی اکتساب سرمایه تحصیلی برای افزایش سرمایه فرهنگی کنشگران تئاتر بررسی می شود. از نتایج این امر می توان کوشش حاکمیت برای کنترل نیروهای مرکزگریزی را برشمرد که در دنیای هنر تئاتر گرد می آمدند و حاشیه مقاومی را در برابر مرکزیت خودکامه شکل می دادند. نکته دیگر، پرورش نسل تازه ای از کنشگران تئاتری است که، نسبت به پیشروان قدیم میدان تئاتر، حائز منش متفاوتی بودند و تئاتر را به سوی خصلت های زیبایی شناختی پیش می بردند. همچنین، تغییر در میزان و نوع سرمایه فرهنگی موجب پرورش کنشگرانی شد که از کنش عمدتا سیاسی به کنش عمدتا زیباشناختی در تولید آثار خود سوق یافتند.

کلید واژه: تئاتر نوین ایران، سرمایه تحصیلی، سرمایه فرهنگی، مشروعیت، نهاد بوروکراتیک آموزش

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.