تحول بیان تصویری در لحظه های گفت و گویی سینمای ایران در دهه ۱۳۸۰


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحول بیان تصویری در لحظه های گفت و گویی سینمای ایران در دهه ۱۳۸۰ دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحول بیان تصویری در لحظه های گفت و گویی سینمای ایران در دهه ۱۳۸۰  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحول بیان تصویری در لحظه های گفت و گویی سینمای ایران در دهه ۱۳۸۰،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحول بیان تصویری در لحظه های گفت و گویی سینمای ایران در دهه ۱۳۸۰ :

سال انتشار : و ۱۳۹۶

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی (هنرهای زیبا)

تعداد صفحات :۱۶

یکی از بخش های مهم در زیبایی شناسی تصویر در سینمای ایران لحظه های گفت وگویی است. یکی از قراردادهای مسلط و غالب در تصویرسازی لحظه های گفت وگویی نما/ نمای معکوس است. در این پژوهش تلاش شده به تحلیل مواجهه فیلم سازان ایرانی با لحظه های گفت وگویی پرداخته و نحوه تحول بیان تصویری در این لحظه ها نمایان شود. از همین روی، ده فیلم از سینمای ایران در دهه ۱۳۸۰ به منزله جامعه آماری گزینش شده اند، این آثار عبارت اند از: سگ کشی (بهرام بیضایی، ۱۳۸۰)، من ترانه پانزده سال دارم (رسول صدرعاملی، ۱۳۸۱)، شب های روشن (فرزاد موتمن، ۱۳۸۱)، گاوخونی (بهروز افخمی، ۱۳۸۲)، آتش سبز (محمدرضا اصلانی، ۱۳۸۶)، شبانه روز (امید بنکدار و کیوان علی محمدی، ۱۳۸۷)، درباره الی (اصغر فرهادی، ۱۳۸۷)، جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی، ۱۳۸۹)، پرسهدر مه (بهرام توکلی، ۱۳۸۸)، یه حبه قند (رضا میرکریمی، ۱۳۹۰). نخست ماهیت نما/ نمای معکوس و ویژگی های آن بررسی می شود. سپس، دو مفهوم «می شود و شده در تصویر» تعریف می شوند و این دو مفهوم در لحظه های گفت وگویی واکاوی می شوند. سپس، به نمونه های تکراری این الگو در جامعه آماری پرداخته می شود. سرانجام، به فیلم هایی اشاره می شود که از الگوی نما/ نمای معکوس فراتر رفته و آن را به پرسش گرفته اند. این پژوهش آشکار می سازد که به رغم آنکه غالب فیلم های ایرانی دهه ۱۳۸۰ در سیطره نما/ نمای معکوس بوده اند، آثاری نیز وجود دارد که از این سیستم خارج شده و آن را به چالش کشیده اند.

کلید واژه: زیبایی شناسی تصویر، سینمای ایران، شده در تصویر، لحظه های گفت وگویی، می شود در تصویر، نما/ نمای معکوس

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.