اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی (تمرکز، طرح ریزی و حافظه فعال) دانش آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی (تمرکز، طرح ریزی و حافظه فعال) دانش آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی (تمرکز، طرح ریزی و حافظه فعال) دانش آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی (تمرکز، طرح ریزی و حافظه فعال) دانش آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی (تمرکز، طرح ریزی و حافظه فعال) دانش آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)
تعداد صفحات :۱۳
زمینه و هدف: روش آموزش نوروفیدبک یکی ز روش های نسبتا نوین در بهبود کارکردهای اجرایی افراد مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی است. این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی (تمرکز، طرح ریزی و حافظه فعال) دانشآموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی انجام شد.روش کار: پژوهش حاضر به روش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون و با گروه کنترل انجام شد. جامعه پژوهش همه دانش آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر قرچک در سال ۱۳۹۴ بودند. در مجموع ۳۰ دانش آموز با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه جایگزین شدند. گروه آزمایش ۱۲ جلسه یک ساعته در معرض آموزش نوروفیدبک قرار گرفت و گروه کنترل در لیست انتظار قرار گرفت. برای اندازه گیری تمرکز، طرح ریزی و حافظه فعال به ترتیب از آزمون های کامپیوتری CPT، T-London و N-back استفاده شد. داده ها با نرم افزار SPSS-19 و با روش تحلیل کوواریانس چندمتغیری تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان داد میان گروه های آزمایش و کنترل در هر سه متغیر تمرکز، طرح ریزی و حافظه فعال تفاوت معناداری وجود داشت. به عبارت دیگر آموزش نوروفیدبک به طور معناداری باعث افزایش تمرکز، طرح ریزی و حافظه فعال دانش آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شده بود (p<0.001).نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش می توان نتیجه گرفت که آموزش نوروفیدبک در افزایش تمرکز، طرح ریزی و حافظه فعال دانش آموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی موثر است.
کلید واژه: آموزش، نوروفیدبک، تمرکز، طرح ریزی، حافظه فعال، اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.