بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت تحصیلی و مدیریت زمان با موفقیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت تحصیلی و مدیریت زمان با موفقیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت تحصیلی و مدیریت زمان با موفقیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت تحصیلی و مدیریت زمان با موفقیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت تحصیلی و مدیریت زمان با موفقیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: از آنجایی که هدف اصلی ورود به دانشگاه موفقیت و پیشرفت تحصیلی است. شناسایی عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی، یکی از مقوله های مهم و مورد پژوهش محققان می باشد. مدیریت زمان یا در واقع استفاده اثربخش از زمان، در جهان امروز لازمه پیشرفت و ارتقاست و با عنایت به این که انگیزه پیشرفت نیز باعث تحرک و پویایی و برنامه ریزی صحیح در حین تحصیل می شود، بنابراین هدف از مطالعه حاضر ارتباط انگیزه پیشرفت تحصیلی و مدیریت زمان با موفقیت تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران تعیین گردید.روش کار: این پژوهش از نوع مطالعه مقطعی توصیفی- تحلیلی است. کل دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران به جز دانشجویان ترم اول که تعداد آنان ۳۴۱ نفر بود به روش سرشماری وارد مطالعه شدند از این تعداد ۲۸۸ پرسشنامه (۸۴.۴ درصد) بصورت کامل تکمیل گردید. برای گردآوری داده ها از اطلاعات دموگرافیک و دو پرسشنامه مدیریت زمان (بریتون و تسر) و انگیزه پیشرفت تحصیلی (هرمنس) به روش توزیع حضوری استفاده شد. در این پژوهش ابتدا به بررسی روایی محتوایی پرسشنامه ها به شکل کمی با استفاده از دو شاخص نسبی روایی محتوا و شاخص روایی محتوا پرداخته شد. پس از جمع آوری اطلاعات با استفاده از نرم افزار مایکروسافت اکسل و SPSS و بهره مندی از آمارهای توصیفی و تحلیلی (ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چند متغیره)، تجزیه و تحلیل شد.نتایج: یافته ها نشان داد، میانگین و انحراف معیار سن دانشجویان ۲۲.۶±۵.۷۸۶ سال می باشد. اکثریت دانشجویان (۶۶.۳ درصد، تعداد ۱۹۱ نفر) زن، (۸۲.۶ درصد، تعداد ۲۳۸ نفر) مجرد، (۷۳.۳ درصد، تعداد ۲۱۱ نفر) در مقطع کارشناسی پیوسته، (۲۷.۱ درصد، تعداد ۷۸ نفر) رشته اتاق عمل، (۳۷.۵ درصد، تعداد ۱۰۸ نفر) ترم چهارم تحصیلی و میانگین و انحراف معیار معدل دانشجویان ۱۶.۹۲±۱.۱۸۸ و اکثرا (۶۸.۴ درصد) بصورت غیر خوابگاهی سکونت داشتند. میانگین و انحراف معیار امتیاز انگیزه پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان به طور کلی ۸۴.۳±۸.۳ می باشد. میانگین و انحراف معیار امتیاز مدیریت زمان ۴۶.۲±۷.۰ است. ضریب همبستگی اسپیرمن بین متغیر موفقیت تحصیلی (معدل) و نمره انگیزه پیشرفت همبستگی خطی مستقیم معنادار وجود داشت (r=0.311، p<0.001). به طوری که با افزایش انگیزه پیشرفت معدل افزایش یافته است. ضریب همبستگی اسپیرمن بین متغیر موفقیت تحصیلی (معدل) و نمره مدیریت زمان همبستگی خطی مستقیم معنادار وجود داشت (r=0.197، p=0.001) به طوری که با افزایش نمره مدیریت زمان نمره موفقیت تحصیلی (معدل) افزایش می یابد.نتیجه گیری: یافته های این مطالعه نشان داد بین مدیریت زمان و انگیزه پیشرفت تحصیلی با موفقیت تحصیلی رابطه معنادار وجود دارد. از آنجایی که می توان بر اساس انگیزه پیشرفت تحصیلی، موفقیت تحصیلی را پیش بینی نمود، سرمایه گذاری برای آموزش و تقویت انگیزه پیشرفت در جمعیت دانشجویان، می تواند در پیشرفت تحصیلی آنها موثر واقع شود.

کلید واژه: مدیریت زمان، انگیزه پیشرفت تحصیلی، پیشرفت تحصیلی، موفقیت تحصیلی، دانشجویان کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.