مطالعه تجربه دانش آموزان سال اول متوسطه درباره تخته های هوشمند


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه تجربه دانش آموزان سال اول متوسطه درباره تخته های هوشمند دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه تجربه دانش آموزان سال اول متوسطه درباره تخته های هوشمند  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه تجربه دانش آموزان سال اول متوسطه درباره تخته های هوشمند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه تجربه دانش آموزان سال اول متوسطه درباره تخته های هوشمند :

سال انتشار : ۱۳۹۶

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)

تعداد صفحات :۱۴

تحقیق حاضر به مطالعه تجربه دانش آموزان سال اول متوسطه از تخته های هوشمند می پردازد. بر این اساس اثربخشی تخته های هوشمند بر اساس نگرش، میزان یادگیری از طریق آنها و سهولت کاربرد آنها مطالعه شده است. برای این کار با استفاده از مدل تحقیق توصیفی- اکتشافی و رویکرد تحقیق کمی-کیفی، در بخش کمی تعداد ۱۱۴ دانش آموز سال اول متوسطه به صورت هدفمند انتخاب شدند که به تازگی به مدت یک سال تجربه کار با تخته هوشمند را کسب کرده بودند. اطلاعات کمی با استفاده از مقیاس محقق ساخته، یعنی مقیاس نگرش به تخته هوشمند که پایایی آن با ۲۴ گویه ۹۰۴. به دست آمد، جمع آوری شدند. روایی سازه مقیاس از طریق نظریه های مربوط به تخته هوشمند و تحلیل عاملی تایید شد و روایی متخصصان این مقیاس، توسط معلمان و متخصصان فناوری آموزشی تایید شده است. در بخش کیفی داده های حاصل از مصاحبه با ۲۰ نفر از دانش آموزان تحلیل شده اند. یافته های تحقیق نشان دادند که نگرش کلی دانش آموزان سال اول دوره متوسطه نسبت به استفاده از تخته هوشمند پایین تر از حد متوسط است. دانش آموزانی که برای اولین بار با تخته هوشمند مواجه شده اند کاربردهای واقعی تخته هوشمند را به دلایل مختلف مانند بی تجربگی معلمان، کمبود نرم افزارها و بسته های درسی الکترونیکی و فقدان برنامه های آموزشی منسجم و متناسب درک نکرده اند یا نگرش مثبتی نسبت به حضور تخته های هوشمند در کلاس های خود ندارند. بین نگرش نسبت به تخته های هوشمند در تجربه اولیه دانش آموزان با میزان یادگیری و سهولت کاربرد تخته ها ارتباط قوی مشاهده شد. مدل اثربخشی تخته هوشمند نیز که با سه مولفه نگرش، یادگیری و سهولت در تحقیقات قبلی تدوین شده بود در تحقیق حاضر مورد تایید قرار گرفت.

کلید واژه: تخته هوشمند، دوره متوسطه، فناوری آموزشی، نگرش، یادگیری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.