تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر میزان مصرف میان وعده های کم ارزش در مدارس متوسطه شهرستان چناران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر میزان مصرف میان وعده های کم ارزش در مدارس متوسطه شهرستان چناران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر میزان مصرف میان وعده های کم ارزش در مدارس متوسطه شهرستان چناران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر میزان مصرف میان وعده های کم ارزش در مدارس متوسطه شهرستان چناران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر میزان مصرف میان وعده های کم ارزش در مدارس متوسطه شهرستان چناران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: مصرف میان وعده های کم ارزش در میان دانش آموزان رواج دارد. از آنجا که این الگوی مصرف اغلب در بزرگسالی ادامه می یابد و با بروز بیماری های مزمن در ارتباط است، لذا این مطالعه با هدف تاثیر آموزش براساس نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر میزان مصرف میان وعده های کم ارزش در دانش آموزان پسر شهرستان چناران در سال ۱۳۹۳ انجام شده است.روش کار: این مطالعه نیمه تجربی با شرکت ۵۰ دانش آموز پسر سال هشتم شهرستان چناران که به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمون و کنترل قرار گرفتند، انجام شد. داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری گردیدند. متغیرهای مورد بررسی قبل، بلافاصله و یک ماه پس از مداخله ارزیابی شدند. سپس داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS18 و آزمون های آماری مجذور کای، آزمون T-test Paired، آزمون تی مستقل، آزمون من ویتنی و ویلکاکسون تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: بعد از مداخله در مصرف میان وعده های کم ارزش در گروه آزمون کاهش دیده شد و تغییر معنادار در نمره آگاهی از ۴.۷۲±۲.۴۸ به ۶.۴۰±۲.۲۹، (p<0.001)، هنجار انتزاعی از ۱۰.۵۶±۲.۸۷ به ۱۳.۳۶±۳.۹۸، (p=0.001)، کنترل رفتاری درک شده از ۱۴.۸۸±۳.۱۹ به ۱۷.۲۴±۳.۱۳، (p=0.001) و قصد رفتاری از ۶.۱۲±۱.۴۲ به ۷.۲۴±۲.۲۴، (p=0.004) در گروه آزمون دیده شد، اما در مورد نمره نگرش این تغییرات معنی دار نبود.نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان می دهد که مداخله آموزشی بر مبنای سازه های تئوری رفتار برنامه ریزی شده قادر است آگاهی، هنجار انتزاعی و کنترل رفتاری درک شده دانش آموزان را درباره مصرف میان وعده های کم ارزش غذایی تغییر دهد و موجب کاهش مصرف آن ها گردد.

کلید واژه: تئوری رفتار برنامه ریزی شده، میان وعده کم ارزش غذایی، دانش آموزان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.