ارزیابی و مقایسه سبک های دلبستگی کودکان ۱ تا ۳ ساله مهدکودکی و غیرمهدکودکی شهر ارومیه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ارزیابی و مقایسه سبک های دلبستگی کودکان ۱ تا ۳ ساله مهدکودکی و غیرمهدکودکی شهر ارومیه دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ارزیابی و مقایسه سبک های دلبستگی کودکان ۱ تا ۳ ساله مهدکودکی و غیرمهدکودکی شهر ارومیه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی و مقایسه سبک های دلبستگی کودکان ۱ تا ۳ ساله مهدکودکی و غیرمهدکودکی شهر ارومیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ارزیابی و مقایسه سبک های دلبستگی کودکان ۱ تا ۳ ساله مهدکودکی و غیرمهدکودکی شهر ارومیه :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه
تعداد صفحات :۱۴
پیش زمینه و هدف: دلبستگی تاثیر اساسی بر روی تکامل کودکان دارد و به همین دلیل در سال های اخیر بحث دلبستگی اهمیت زیادی پیدا کرده است. پژوهش حاضر باهدف ارزیابی و مقایسه سبک های دلبستگی کودکان ۱ تا ۳ ساله مهدکودکی و غیرمهدکودکی شهر ارومیه انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی – تحلیلی از نوع علی مقایسه ای بود. جامعه آماری شامل همه کودکان مهدکودکی و غیرمهدکودکی ۱ تا ۳ ساله شهر ارومیه در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ بودند. نمونه پژوهش ۴۰۰ کودک (۲۰۰ مهدکودکی و ۲۰۰ غیرمهدکودکی) ۱ تا ۳ ساله بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. پرسشنامه سبک های دلبستگی کودکان (هاگر، ۱۹۹۹) توسط مادران کودکان تکمیل شد. داده ها با روش های توصیفی و تحلیل واریانس چندمتغیری (مانوا) تحلیل شدند.یافته ها: یافته ها نشان داد ۳۳۶ کودک دلبستگی ایمن، ۲۸ کودک دلبستگی اجتنابی، ۲۱ کودک دلبستگی مقاوم و ۱۵ کودک دلبستگی آشفته داشتند. از کودکان مهدکودکی ۱۷۱ کودک دلبستگی ایمن، ۱۳ کودک دلبستگی اجتنابی، ۹ کودک دلبستگی مقاوم و ۷ کودک دلبستگی آشفته و از کودکان غیرمهدکودکی ۱۶۵ کودک دلبستگی ایمن، ۱۵ کودک دلبستگی اجتنابی، ۱۲ کودک دلبستگی مقاوم و ۸ کودک دلبستگی آشفته داشتند. همچنین کودکان مهدکودکی و غیرمهدکودکی در دلبستگی های ایمن و اجتنابی تفاوت معنی دار داشتند، اما در دلبستگی های مقاوم و آشفته تفاوت معنی داری نداشتند. علاوه بر آن کودکان از لحاظ جنسیت و سن در انواع دلبستگی تفاوت معنی داری نداشتند (۰.۰۵> p).بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج می توان گفت کودکان مهدکودکی در مقایسه با کودکان غیرمهدکودکی از لحاظ سبک های دلبستگی در وضعیت بهتری قرار داشتند و مهدکودک ها تاثیر مثبتی بر شکل گیری و بهبود سبک های دلبستگی داشتند. بنابراین آنچه در شکل گیری سبک های دلبستگی نقش مهمی دارد، مکان نگهداری کودک (خانه یا مهدکودک) نیست، بلکه میزان در دسترس بودن مراقبان و حساس بودن آن ها به نیازهای کودکان است.
کلید واژه: سبک های دلبستگی، دلبستگی ایمن، دلبستگی ناایمن، کودکان مهدکودکی، کودکان غیرمهدکودکی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.