مقایسه دو روش آموزشی مبتنی بر چندرسانه و ایفای نقش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه دو روش آموزشی مبتنی بر چندرسانه و ایفای نقش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه دو روش آموزشی مبتنی بر چندرسانه و ایفای نقش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه دو روش آموزشی مبتنی بر چندرسانه و ایفای نقش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه دو روش آموزشی مبتنی بر چندرسانه و ایفای نقش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: ارائه آموزش های مناسب به ماماها و ایجاد نگرش درست در طی تحصیلات، ایشان را برای انتخاب روش زایمانی مناسب برای مددجویان کمک می کند. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر دو روش آموزشی مبتنی بر رسانه و ایفای نقش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی انجام شد.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی، ۱۲۴ دانشجوی مامایی در حال تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به صورت سرشماری انتخاب و در دو گروه آموزشی مبتنی بر چندرسانه ای و ایفای نقش در زمینه روش های زایمان آموزش دیدند. از هرگروه یک پیش آزمون و دو پس آزمون، بلافاصله بعد از آموزش و ۶ هفته بعد گرفته شد. داده ها با استفاده ازآزمون های آمار توصیفی، تی مستقل و زوج و آزمون طرح اندازه گیری های مکرر تحلیل شد.نتایج: اختلاف معنادار آماری بین میانگین نمره آگاهی (p=0.012) و نگرش (p=0.048) دوگروه بلافاصله بعد ازآموزش وجود داشت. اگرچه تفاوت آماری معناداری بین میانگین نمره آگاهی و نگرش دو گروه ۶ هفته بعد از آموزش وجود نداشت، و لیکن آزمون آماری طرح اندازه گیری های مکرر با حذف اثر زمان نشان داد که تغییرات میانگین نمره آگاهی (f=5.383, p=0.029) و نگرش (f=3.365, p<0.05) افراد گروه آموزش به شیوه ی چندرسانه ای بالاتر بود.نتیجه گیری: نتایج مطالعه موثر بودن هر دو روش آموزشی را در افزایش آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی نشان داد. این مطالعه می تواند در بعد آموزشی از نظر تدوین مطالب آموزشی مدون و هم از جهت شیوه نوین آموزشی در همه سطوح، کاربرد داشته باشد. پیشنهاد می شود این دو روش به طور مکمل با یکدیگریا سایر روش ها استفاده گردد.

کلید واژه: زایمان طبیعی، چندرسانه ای، ایفای نقش، آگاهی، نگرش

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.