اثربخشی آموزش تفکر ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش تفکر ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش تفکر ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش تفکر ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش تفکر ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی :

سال انتشار : ۱۳۹۵

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در نظام های آموزشی

تعداد صفحات :۲۷

پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش تفکر ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پایه دوم ابتدایی انجام شد. این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. از بین کلاس های پایه دوم مدارس دوره اول ابتدایی در شهرستان میبد در سال تحصیلی ۹۳-۹۲، دو کلاس به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب و پس از همتا کردن دانش آموزان از لحاظ عملکرد ریاضی، یکی از کلاس ها به تصادف به عنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر به عنوان گروه کنترل انتخاب شد. به دانش آموزان گروه آزمایش، ۱۱ جلسه دوساعته (هر هفته دو جلسه)، خارج از برنامه های کلاسی، برنامه آموزشی تفکر ریاضی ارائه شد، درحالی که شرکت کنندگان گروه کنترل در انتظار آموزش قرار داده شدند. هر دو گروه یکبار قبل از اجرای برنامه آموزشی و یکبار پس از آن به سوالات آزمون ریاضی کی مت و یک آزمون محقق ساخته پاسخ دادند. همچنین از نمرات نیمسال اول و دوم دانش آموزان نیز به عنوان پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس چندراهه ( مانکوا) نشان داد که دانش آموزان گروه آزمایش به طور معنی داری در هردو آزمون محقق ساخته و کی مت و همچنین در نمرات نیمسال دوم، نتیجه ای بهتر از دانش آموزان گروه کنترل گرفته اند، بنابراین می توان نتیجه گرفت که آموزش تفکر ریاضی بر بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان شرکت کننده در پژوهش تاثیر معنی داری داشته است.

کلید واژه: تفکر ریاضی، عملکرد ریاضی، دانش آموزان، ابتدایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.