اثر بخشی آموزش آشنایی با شیوه های جستجوی علمی و بانک های اطلاعاتی بر کاهش ابعاد اضطراب اطلاع یابی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بخشی آموزش آشنایی با شیوه های جستجوی علمی و بانک های اطلاعاتی بر کاهش ابعاد اضطراب اطلاع یابی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بخشی آموزش آشنایی با شیوه های جستجوی علمی و بانک های اطلاعاتی بر کاهش ابعاد اضطراب اطلاع یابی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بخشی آموزش آشنایی با شیوه های جستجوی علمی و بانک های اطلاعاتی بر کاهش ابعاد اضطراب اطلاع یابی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بخشی آموزش آشنایی با شیوه های جستجوی علمی و بانک های اطلاعاتی بر کاهش ابعاد اضطراب اطلاع یابی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: تاثیرات منفی اضطراب اطلاع یابی بسیار حائز اهمیت است، تا جاییکه تاکنون موضوع چندین پژوهش در دنیا بوده است. به واسطه نتایج حاصل از این قبیل مطالعات می توان انواع اضطراب را شناسایی، ابزارهای مختلف جهت سنجش اضطراب را طراحی، و عوامل فردی و اجتماعی موثر بر آن و شیوه های گوناگون مهار و کاهش اضطراب را مورد بررسی قرارداد. از این رو، تحقیق حاضر با هدف تعیین اثر بخشی آموزش آشنایی با شیوه های جستجوی علمی و بانک های اطلاعاتی بر کاهش میزان اضطراب دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.روش کار: روش تحقیق حاضر پیمایشی بوده و جامعه آماری دربردارنده کلیه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ بود. تعداد ۶۰ نفر از متقاضیان به روش تصادفی در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه ۳۰ نفره کنترل و آزمایش قرار داده شدند. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه سنجش اضطراب اطلاع یابی استفاده شد.یافته ها: نتایج پژوهش حاضر با استفاده از آزمون t مستقل نشان داد که مداخله آموزشی توانسته اثرات مفیدی بر کاهش اضطراب اطلاع یابی دانشجویان داشته باشد. این مداخله توانست میزان اضطراب ناشی از موانع مربوط به منابع اطلاعاتی (t=3.79، P=0.001)، رایانه و اینترنت (t=5.35، P=0.001)، و جستجوی اطلاعات و انتخاب موضوع (t=2.50، P=0.015) را کاهش دهد. همچنین این مداخله هیچ تاثیری بر میزان اضطراب ناشی از موانع مربوط به کتابخانه (t=0.89، P=0.373) و موانع فنی (t=0.68، P=0.495) نداشت.نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش حاضر، می توان اقداماتی در زمینه کاهش اضطراب اطلاع یابی دانشجویان، به خصوص در مراکز دانشگاهی، انجام داد. بنابراین، به منظور کاهش این نوع اضطراب در دانشجویان دانشگاه ها توصیه می شود مداخلات دیگری نیز طراحی، و اضطراب اطلاع یابی مورد بررسی قرار گیرد.

کلید واژه: آموزش، اطلاع یابی، جستجوی اطلاعات، اضطراب، دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.