تبیین تجارب پرستاران و دانشجویان از آموزش بالینی در بخش اورژانس: تحلیل محتوی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین تجارب پرستاران و دانشجویان از آموزش بالینی در بخش اورژانس: تحلیل محتوی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین تجارب پرستاران و دانشجویان از آموزش بالینی در بخش اورژانس: تحلیل محتوی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین تجارب پرستاران و دانشجویان از آموزش بالینی در بخش اورژانس: تحلیل محتوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین تجارب پرستاران و دانشجویان از آموزش بالینی در بخش اورژانس: تحلیل محتوی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار (اسرار)

تعداد صفحات :۱۳

اهداف: آموزش بالینی پرهزینه ترین عنصر برنامه پرستاری و یکی از ارکان مهم آموزش پرستاری است. دوره آموزش بالینی از مقاطع مهم آموزش پرستاری است که طی آن توان مندی های اولیه و حرفه ای دانشجویان پایه ریزی می شود. لذا، این پژوهش کیفی با هدف تبیین تجارب پرستاران از آموزش بالینی در بخش اورژانس انجام شد.مواد و روش ها: این تحقیق مطالعه ای کیفی با رویکرد تحلیل محتواست. فرایند جمع آوری داده ها مشتمل بر بیست مصاحبه نیمه ساختاریافته و عمیقباپرستاران در بخش اورژانس (شش دانشجوی پرستاری، دو پرستار مسوول بخش، چهار مربی پرستاری و هشت پرسنل پرستاری) همراه با یادداشت های عرصه است. مصاحبه عمیق بر اساس تجربه های واقعی پرستاران در محیط بالینی با پاسخ به سوال های باز و در موارد لزوم سوال هایکاووشی جمع آوری شد. تحلیل داده ها به روش آنالیزمحتوی کیفی انجامگرفت.یافته ها: تحلیل داده ها منجر به استخراج نه طبقه وسه درون مایه شد که بیانگر تجربه و درک پرستاران اورژانس از آموزش بالینی است، شامل محیط (ارتباطات، امنیت محیط و تجهیزات محیط) آموزش (آموزش به بیمار، آموزش پرسنل و آموزش دانشجو) و عملکرد مسوول بخش نقش مدیریت بخش اورژانس در آموزش، نقش و عملکرد متون در آموزش، و نقش و عملکرد پرسنل عرضه کننده خدمات.نتیجه گیری: یافته های پژوهش بیانگر وجود برخی فاکتورهای موثر در کسب تجربه های مثبت بود، مثل آموزش چهره به چهره به بیمار، حضور موثر مربی در بخش و برخی تجربه های منفی مانند عدم به کارگیری فن های آموخته شده دانشجویان در محیط آموزشی با کیفیت بالا در شرایط بالینی، و کمبود تجهیزات و حجم کار زیاد کارکنان. با درنظرگرفتن مجموع نظرات چنین برداشت می شود که با شناخت نارسایی های آموزش بالینی مسوولان قادر خواهند بود که برنامه های آموزشی مطلوب را طرح ریزی کنند و سبب ارتقای کیفیت آموزش بالینی خواهد شد.

کلید واژه: اورژانس، آموزش بالینی، پرستار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.