آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت در جمهوری اسلامی ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت در جمهوری اسلامی ایران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت در جمهوری اسلامی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت در جمهوری اسلامی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت در جمهوری اسلامی ایران :

سال انتشار : ۱۳۹۶

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب و تزکیه

تعداد صفحات :۱۶

زمینه و هدف: به منظور ارتقای بهره وری، توزیع عادلانه منابع، ایجاد فرصت های برابر، جلوگیری از تکرار فعالیتهای مشابه، استفاده از مزیت های منطقه ای، تمرکززدایی و جلوگیری از تجمیع امکانات، ترغیب دانشگاه ها / دانشکده های علوم پزشکی در امر مشارکت های ملی و پایدار و همچنین توسعه هدفمند آموزش عالی سلامت در مناطق مختلف کشور، واگذاری برخی از اختیارات ستادی وزارت، استفاده از تجربیات کشورهای توسعه یافته، طرح آمایش سرزمین آموزش عالی سلامت بر اساس مطالعات انجام شده در وزارت بهداشت تنظیم و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه گردید و با توجه به اینکه این نوع برنامه ریزی روند جامعی از برنامه ریزی منطقه ای را ارائه میکند لذا انتظار می رود اثرات و نتایج عملکردی مثبت و کارا را بوجود آورد.روش بررسی: مرور متون جهت آگاهی از جدیدترین رویدادها و تعاریف از طریق جستجوی پایگاه های اینترنتی، و ژورنالهای معتبر و کتب منتشر شده، گزارشهای رسمی ملی و بین المللی ،اخبار و گزارشها از طرحها و نشریات مرتبط، و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای گسترش علوم پزشکی.یافته ها: در بخش وضعیت موجود مناطق آمایشی آموزش عالی سلامت، یافته های ذیل بدست آمده است :بیشترین جمعیت و تعداد دانشگاه و تعداد دانشکده وابسته به دانشگاهها – بیشترین رشته های و پذیرش رشته های postgraduate و بیشترین تعداداستادیار و دانشیار و استاد و تعداد مقالات نمایه شده و تعداد بورسیه خارجی و بیشترین تعداد تخت فعال (جملگی منطقه ۱۰) – بیشترین تعداد موسسه آموزش عالی سلامت (منطقه ۲ با تعداد ۹ عدد)– بیشترین پذیرش دانشجوی کاردانی (منطقه ۹) – بیشترین پذیرش دانشجوی دکترای عمومی و تعداد مربی و تعداد بیمارستانهای موجود (منطقه ۵)- بیشترین پذیرش دانشجویMPH (منطقه ۴)- بیشترین تعداد بورسیه داخلی (منطقه ۱ و ۳)- بیشترین بیمارستانهای در حال احداث و تعداد تخت پیش بینی شده (منطقه ۲)- بیشترین پذیرش دانشجوی کارشناسی و تعداد مراکز بهورزی ( منطقه۱) کمترین جمعیت و تعداد بیمارستانهای موجود (منطقه ۸)- کمترین تعداد دانشگاه (منطقه ۲ و ۴ با ۳ عدد)- ( مناطق ۱ و ۳ و ۷ و ۱۰ بدون دانشکده مستقل)- (مناطق ۳ و ۶ و ۷ بدون موسسه آموزش عالی) – کمترین دانشجو در مقاطع مختلف (مناطق ۴ و ۶) – کمترین پذیرش دانشجوی در اکثر مقاطع (مناطق ۴ و ۶ و برخی ۸)- کمترین تعداد مربی (منطقه ۲)-کمترین تعداد استادیار (منطقه ۵ )-کمترین تعداد دانشیار (منطقه ۴)- کمترین تعداد استاد و تعداد مقالات و تعداد بورسیه داخلی (منطقه ۶)- (ولی مناطق ۱ و ۲ و ۵ و ۷ و ۸ و ۹ بدون- (MPH مناطق ۱ و ۳ و ۴ بدون بورسیه خارجی – کمترین تعداد تخت فعال و تعداد تخت پیش بینی شده (منطقه ۴)- کمترین بیمارستانهای در حال احداث (منطقه ۴ و ۱۰)- کمترین تعداد مراکز بهورزی (منطقه ۱۰).نتیجه گیری: تشکیل ده کلان منطقه و دبیرخانه های ذیربط – ایجاد بستر مناسب جهت اجرای برنامه های هماهنگ بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی – با توجه به تمرکز اکثر امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری در مناطق بیشتر برخوردار و مراکز استانها و خصوصا در پایتخت، ضرورت برنامه ریزی و عملیاتی نمودن آمایش سرزمینی در راستای بومی گزینی، تمرکز زدایی، عدالت محوری، بسترسازی خلاقیت و نوآوری ،سازماندهی مجدد برنامه ها و فرآیندها و به روز رسانی آنها، و … اجتناب ناپذیر است .

کلید واژه: سند آمایش سرزمینی، انبوه سازی، عدالت در آموزش، تحول و نوآوری در آموزش، تمرکززدایی، بومی گزینی، ماموریت گرایی، واگذاری حداکثری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.