مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای دارای ۹۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای :

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

۱-۲- مقدمه……………………………………………………… ۸

۲-۲- تاریخچ سواد رسانه ­ای در برخی از کشورهای جهان…… ۸

۲-۲-۱- مفهوم سواد رسانه ­ای………………………………….. ۱۱

۲-۲-۲- عناصر سواد رسانه ­ای………………………………………. ۱۲

۲-۲-۱-۱- دسترسی……………………………………………… ۱۲

۲-۲-۱-۲- تحلیل…………………………………….. ۱۲

۲-۲-۱-۳- ارزیابی……………………………………….. ۱۲

۲-۲-۱-۴- ایجاد محتوا……………………………………………. ۱۲

۲-۲-۳- هدف سواد رسانه ­ای……………………………………………. ۱۲

۲-۲-۴- اهمیت و ضرورت سواد رسانه ­ای…………………………….. ۱۳

۲-۲-۵- اصول سواد رسانه­ ای……………………………………….. ۱۴

۳-۲- جایگاه سواد رسانه ­ای در نظام آموزش کشور ………………. ۱۵

۳-۲-۱- عناصر کلیدی در سواد رسانه ­ای……………………………… ۱۶

۳-۲-۲- لزوم آموزش سواد رسانه­ ای………………………….. ۱۷

۳-۲-۳- سیاستگذاری برای آموزش سواد رسانه‌ای در ایران……… ۲۰

۳-۲-۴-مزیت­های آموزش سواد رسانه ­ای برای مخاطبان…….. ۲۱

۳-۲-۵- مفاهیم کلیدی در سواد رسانه­ ای…………………….. ۲۱

۳-۲-۵- ۱- هم رسانه ها «ساخت» هستند……………………. ۲۱

۳-۲-۵- ۲- رسانه­ ها به واقعیت ساخت می­دهند………………….. ۲۲

۳-۲-۵- ۳- مخاطبان با معانی رسانه ای مذاکره می ­کنند………….. ۲۲

۳-۲-۵- ۴- رسانه ­ها ملاحضات تجاری دارند………………………….. ۲۲

۳-۲-۵- ۵- پیام­های رسانه ­ای متضمن ارزش و ایدئولوژی است………. ۲۲

۳-۲-۵- ۶- رسانه ­ها ملاحضات اجتماعی و سیاسی دارند…….. ۲۳

۳-۲-۵- ۷- شکل و محتوا در رسانه ­ها رابطه نزدیک دارند…… ۲۳

۳-۲-۵- ۸- شکل و محتوا در رسانه­ ها رابط نزدیک دارند…………… ۲۳

۳-۲-۶- ویژگی­های اصلی سواد رسانه ­ای………………………………. ۲۳

۳-۲-۷- اصول و رویکردهای نظری سواد رسانه ­ای………………… ۲۴

۳-۲-۸- گونه شناسی سواد رسانه ­ای……………………………… ۳۰

۳-۲-۹- ویژگی­های پروژه‌های سواد رسانه‌ای……………………….. ۳۲

۳-۲-۱۰-فرایند چند بعدی سواد رسانه ­ای……………………………… ۴۰

۳-۲-۱۱- توانایی­ های مرتبط با سواد رسانه ­ای…………………….. ۴۱

۳-۲-۱۲- سواد رسانه ­ای در جامعه ………………………… ۴۱

۳-۲-۱۳- جنبه ­های سواد رسانه ­ای……………………….. ۴۳

۳-۲-۱۴- مراحل کسب سواد رسانه ­ای………………………. ۴۳

۳-۲-۱۴-۱- داشتن آگاهی کامل در خصوص استفاده از رسانه­ ها……. ۴۳

۳-۲-۱۴- ۲- برخورد منتقدانه با محتوای رسانه ­ها……………………… ۴۴

۳-۲-۱۴- ۳- تحلیل زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی محیط رسانه.. ۴۴

۳-۲-۱۴- ۴- جانبداری از رسانه و استفاده از آن برای تغییرات اجتماعی.. ۴۴

۳-۲-۱۵- دلایل فراگیری سواد رسانه ­ای……………………………… ۴۵

۳-۲-۱۶-توسعه سواد رسانه­ ای …………………………………….. ۴۵

۳-۲-۱۷- سواد رسانه ­ای به عنوان یک نوآوری تکنولوژیکی ………. ۴۶

۳-۲-۱۸- مهم­ترین مراحل تکامل سواد رسانه ­ای…………………. ۴۷

۳-۲-۱۹-رسانه متعامل و کارکرد های آن…………………………….. ۴۷

۳-۲-۲۰- نیاز به سواد رسانه­ ای در فضای رسانه­ ای امروز…………. ۴۸

۳-۲-۲۱- ارتباطات اجتماعی سالم بوسیل اطلاعات و دانش………. ۴۹

۳-۲-۲۲-پیامد­های رسانه………………………………………….. ۵۰

۳-۲-۲۳- سواد رسانه ­ای از نظر هابز……………………………….. ۵۳

۴-۲- ۱- تلفیق نظر لاسول و هابز در زمین سواد رسانه ­ای ……. ۵۴

۴-۲- ۲- الگوی سواد رسانه ­ای جیمز پاتر ……………………………… ۵۷

۴-۲- ۳- ساختارهای دانش رسانه ای از نظر پاتر…………………… ۵۸

۴-۲- ۴- مفهوم سواد رسانه ­ای و ارتباط آن با رسانه جمعی ….. ۵۹

۴-۲- ۵- تعریف سواد رسانه ای و وسایل ارتباط جمعی…………… ۶۰

۴-۲- ۶-سطوح سواد رسانه ­ای در رسانه ­های جمعی …………….. ۶۴

۴-۲- ۷- فرایندهای شناختی آموزش سواد رسانه‌ای در رسانه ­های جمعی.. ۶۵

۴-۲-۸- موافقان سواد رسانه ­ای …………………………………………. ۶۶

۴-۲- ۹-مخالفان سواد رسانه ­ای…………………………………………. ۶۷

۴-۲- ۱۰- جایگاه تفکر انتقادی در سواد رسانه ­ای…………………. ۶۷

۴-۲- ۱۱-تولید متن رسانه ­ای در رسانه ­های جمعی……………….. ۶۸

۴-۲- ۱۲-ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی رسانه­ های جمعی و سواد رسانه ­ای…. ۶۹

۴-۲- ۱۳-رهنمودهایی برای برنامه­ های جامع سواد رسانه ­ای……… ۶۹

۴-۲- ۱۴- نظریه ­های رسانه در تعامل با سواد رسانه ­ای…………… ۷۰

۴-۲- ۱۵- نظری برجسته سازی………………………………. ۷۱

۴-۲- ۱۶- نظری یادگیری اجتماعی………………………………. ۷۱

۴-۲- ۱۷- نظری استفاده و خشنودی………………………………… ۷۱

۴-۲- ۱۸- نظریه گلوله جادویی…………………………………………….. ۷۲

۴-۲- ۱۹- نظری انتقادی……………………………………………. ۷۳

۴-۲- ۲۰-نظری مارپیچ سکوت…………………………………………….. ۷۳

۴-۲- ۲۱- نظری کاشت یا پرورش………………………….. ۷۳

۴-۲- ۲۲-نظری امپریالیسم فرهنگی…………………………………….. ۷۴

۴-۲- ۲۳- نظری نشر نوآوری……………………………………………… ۷۵

۴-۲- ۲۴- نظری شکاف آگاهی………………………………………….. ۷۵

۴-۲- ۲۵- نظریه استحکام یا تأثیر محدود……………………………… ۷۶

۴-۲- ۲۶-نظریه اجتماعی سواد رسانه ­ای و رسانه­ های جمعی….. ۷۶

بخش دوم: پیشین تحقیق

۵-۲- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در ایران ……………….. ۷۷

۵-۲-۱- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در خارج ……… ۸۰

۶-۲- چارچوب نظری تحقیق………………………………. ۸۲

۷-۲- سوالات تحقیق…………………………… ۸۵

۷-۲-۱-فرضیه های تحقیق ………………………………………… ۸۵

۷-۲-۱- -۱- فرضیه اصلی…………………………………… ۸۶

۷-۲-۱- -۲- فرضیات فرعی………………………………………. ۸۶

۸-۲- الگوی نظری پژوهش…………………………………………… ۸۷

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.