مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی دارای ۸۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی :

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه

در فصل دوم پژوهش، به بررسی تاریخچه ­ی تبلیغات بازرگانی و نیز تاریخچه ­ی تبلیغات محیطی در جهان و ایران پرداخته ­ایم. سپس پژوهش های داخلی و خارجی انجام شده در زمینه ­ی تبلیغات محیطی و نقش ارزش­ های فرهنگی در این تبلیغات را بررسی کرده ­ایم. پس از آن ادبیات و مفاهیم پژوهش را بسط داده ­ایم و در نهایت دیدگاه ­های علمی و نظریه های مرتبط با رسانه­ ها و تبلیغات را آورده و بر اساس آن­ ها به تدوین چارچوب نظری پرداخته ­ایم.

۲-۱- مرور تاریخی؛ پیشینه ­ی پژوهش در جهان و ایران:

۲-۱-۱- تاریخچه تبلیغات بازرگانی در جهان

آگهها و تبلغات بازرگان تارخچهای طون دارد و شـوههـای معاصـر تبلغـات و بازاراب، محصول تکامل قرن­ ها تجربه و فعالت پام ­رسانان، مبلّغـان و بازرگانـان بـه شـمار مآد. آگههای تجاری و تبلغ از آن ­جا برای انسان اهمـت افـت کـه او بـه مبادلـه­ی کـا مبادرت کرد. مبادله­ی کا وسلهای برای تعوض مـازاد تولـدات (شـامل سـبزجات و مـواد غذا، پوشاک، لوازم زندگ و…) با ماحتاج ضروری از محل تولدات غره بـود. تبلغـات با ظهور شهرنشن مورد توجه قرار گرفت و بهتدرج با بهـرهگـری از روش ­های گونـاگون تکامل افت (باهنر و همایون، ۱۳۸۸: ۴۳).

تبلیغاتی که به فروش کالاها و اجناس مرتبط است، گذشته ­ای به قدمت دوران ماقبل تاریخ دارد. چنان­ که برخی غارنگاره ­ها به سازندگان اشیای ابتدایی نسبت داده شده است، اما می ­توان گفت این تبلیغات همگام با رشد جوامع و تکوین ارتباطات انسانی با به­ کارگیری علائم تجاری یا استفاده از نشانه­ های دیواری و یا استخدام جارچی­ های شهری توسعه یافته است. با این حال کشف گوتنبرگ[۱] در سال ۱۴۵۰ میلادی را باید نقطه عطف این روند دانست، چرا که این اختراع تبلیغات بازرگانی را چون بسیاری از حوزه ­های دیگر تحت تأثیر قرار داد. این کشف، انقلاب عظیمی در تبلیغات چاپی ایجاد کرد و صنعتی به ­وجود آورد که اگرچه به کندی پیش رفت، اما به تدریج در اروپا با اقبال و توجه فراوانی روبرو شد (اربابی، ۱۳۵۰: ۵۹).

مطالعه­ی تارخ تبلغات دارای تقسمبندیهای متنوع است. در یک تقسمبندی، تارخ تبلغاتتجاری را دارای پنج مرحله دانستهاند:

۱. مرحله­ی پش از ظهور صنعت چاپ

۲. مرحله­ی ظهور صنعت چاپ: در ان دوره، اطع ­رسان متحول گشت بـه­گونـهای کـه اطع ­رسان به جمع زادی از مردم در خارج از منطقه جغرافا معنـ امکـانپـذر شـد.

البته در ان راستا، نشر و تروج آموزش خواندن و نوشتن و نز ظهور روزنامههـا و انتـشار آنها نقش مؤثری داشته است.

۳. مرحله انقب صنعت: در ان مرحله، با توجه به افزاش حجم تولد و تنوع آن و نـز شدت افتن رقابت، اطع ­رسان اهمت روزافزون افت تا جـا کـه جـزو ضـرورات زندگ اقتصادی و ک از لوازم اساس تولدکننده، توزعکننده و مصرفکننده شد.

۴. مرحله پشرفت وسال ارتباط و نز پشرفت علوم، فنون و ظهور اختراعـات جدـد: در ان مرحله سطوح نگارش، روش طراح و اطع رسان و ساخت آگهـ بـهشدت متحول شد و اطع ­رسان نز به شدت انتشار افت.

۵. مرحله افزاش ارتباط مان اطع ­رسان و علوم دگر مانند روانشناس، جامعهشناسـ و راضات: در ان مان، مبادی و اصول اطع ­رسان و تبلغ مـدون شـد و مـان­ رشـتههـای علم دگر به مثابه رشتهای علم که ناظر بر فعالت متماز اسـت، جاگـاه وـژه­ ای افـت.


[۱]. Gutenberg

[۲].Sisro

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.