مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی دارای ۸۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی :
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
مقدمه
در فصل دوم پژوهش، به بررسی تاریخچه ی تبلیغات بازرگانی و نیز تاریخچه ی تبلیغات محیطی در جهان و ایران پرداخته ایم. سپس پژوهش های داخلی و خارجی انجام شده در زمینه ی تبلیغات محیطی و نقش ارزش های فرهنگی در این تبلیغات را بررسی کرده ایم. پس از آن ادبیات و مفاهیم پژوهش را بسط داده ایم و در نهایت دیدگاه های علمی و نظریه های مرتبط با رسانه ها و تبلیغات را آورده و بر اساس آن ها به تدوین چارچوب نظری پرداخته ایم.
۲-۱- مرور تاریخی؛ پیشینه ی پژوهش در جهان و ایران:
۲-۱-۱- تاریخچه تبلیغات بازرگانی در جهان
آگهها و تبلغات بازرگان تارخچهای طون دارد و شـوههـای معاصـر تبلغـات و بازاراب، محصول تکامل قرن ها تجربه و فعالت پام رسانان، مبلّغـان و بازرگانـان بـه شـمار مآد. آگههای تجاری و تبلغ از آن جا برای انسان اهمـت افـت کـه او بـه مبادلـهی کـا مبادرت کرد. مبادلهی کا وسلهای برای تعوض مـازاد تولـدات (شـامل سـبزجات و مـواد غذا، پوشاک، لوازم زندگ و…) با ماحتاج ضروری از محل تولدات غره بـود. تبلغـات با ظهور شهرنشن مورد توجه قرار گرفت و بهتدرج با بهـرهگـری از روش های گونـاگون تکامل افت (باهنر و همایون، ۱۳۸۸: ۴۳).
تبلیغاتی که به فروش کالاها و اجناس مرتبط است، گذشته ای به قدمت دوران ماقبل تاریخ دارد. چنان که برخی غارنگاره ها به سازندگان اشیای ابتدایی نسبت داده شده است، اما می توان گفت این تبلیغات همگام با رشد جوامع و تکوین ارتباطات انسانی با به کارگیری علائم تجاری یا استفاده از نشانه های دیواری و یا استخدام جارچی های شهری توسعه یافته است. با این حال کشف گوتنبرگ[۱] در سال ۱۴۵۰ میلادی را باید نقطه عطف این روند دانست، چرا که این اختراع تبلیغات بازرگانی را چون بسیاری از حوزه های دیگر تحت تأثیر قرار داد. این کشف، انقلاب عظیمی در تبلیغات چاپی ایجاد کرد و صنعتی به وجود آورد که اگرچه به کندی پیش رفت، اما به تدریج در اروپا با اقبال و توجه فراوانی روبرو شد (اربابی، ۱۳۵۰: ۵۹).
مطالعهی تارخ تبلغات دارای تقسمبندیهای متنوع است. در یک تقسمبندی، تارخ تبلغاتتجاری را دارای پنج مرحله دانستهاند:
۱. مرحلهی پش از ظهور صنعت چاپ
۲. مرحلهی ظهور صنعت چاپ: در ان دوره، اطع رسان متحول گشت بـهگونـهای کـه اطع رسان به جمع زادی از مردم در خارج از منطقه جغرافا معنـ امکـانپـذر شـد.
البته در ان راستا، نشر و تروج آموزش خواندن و نوشتن و نز ظهور روزنامههـا و انتـشار آنها نقش مؤثری داشته است.
۳. مرحله انقب صنعت: در ان مرحله، با توجه به افزاش حجم تولد و تنوع آن و نـز شدت افتن رقابت، اطع رسان اهمت روزافزون افت تا جـا کـه جـزو ضـرورات زندگ اقتصادی و ک از لوازم اساس تولدکننده، توزعکننده و مصرفکننده شد.
۴. مرحله پشرفت وسال ارتباط و نز پشرفت علوم، فنون و ظهور اختراعـات جدـد: در ان مرحله سطوح نگارش، روش طراح و اطع رسان و ساخت آگهـ بـهشدت متحول شد و اطع رسان نز به شدت انتشار افت.
۵. مرحله افزاش ارتباط مان اطع رسان و علوم دگر مانند روانشناس، جامعهشناسـ و راضات: در ان مان، مبادی و اصول اطع رسان و تبلغ مـدون شـد و مـان رشـتههـای علم دگر به مثابه رشتهای علم که ناظر بر فعالت متماز اسـت، جاگـاه وـژه ای افـت.
[۱]. Gutenberg
[۲].Sisro
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.