مبانی نظری بی آر تی ، حمل و نقل، اتوبوس تندرو، پارکینگ، ایستگاه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری بی آر تی ، حمل و نقل، اتوبوس تندرو، پارکینگ، ایستگاه دارای ۶۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری بی آر تی ، حمل و نقل، اتوبوس تندرو، پارکینگ، ایستگاه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری بی آر تی ، حمل و نقل، اتوبوس تندرو، پارکینگ، ایستگاه۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری بی آر تی ، حمل و نقل، اتوبوس تندرو، پارکینگ، ایستگاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری بی آر تی ، حمل و نقل، اتوبوس تندرو، پارکینگ، ایستگاه :
مبانی نظری بی آر تی ، حمل و نقل، اتوبوس تندرو، پارکینگ، ایستگاه (فصل دوم تحقیق)
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
تاریخچه حمل و نقل در جهان و ایران :
بررسیهای تاریخی آشکار نموده است که از آغاز زندگی بشر در کره خاکی موضوع حمل و نقل و جابجائی انسانها و کالا مطرح بوده است. در زمینه تکامل و تحول حمل و نقل مدارک روشن و گویا در دسترس محققین نبوده است و تصاویری که از آن زمان به صورت فسیل به جا مانده به سختی از روی آنها به وضع حمل و نقل انسانهای اولیه پی بردهاند. روی این اصل، اطلاعات در این مورد مبتنی بر حدسیات بوده است و آنچه که مسلم است زنان در آن زمان در حمل و نقل نقش اساسی داشتهاند که با وسائل سنتی محمولههای خودشان را به محل مورد نظر حمل میکردند و به این ترتیب انرژی آنها بدون اینکه در تولید مورد استفاده قرار بگیرد بیهوده تلف میشد. بررسیهایی که در این زمینه بعمل آمده حاکی از آن است که در اروپای شرقی از “سورتمه” بعنوان وسیله نقلیه استفاده میشد، در مصر و آشور هم از سورتمه برای جابجائی بارهای سنگین بهرهبرداری میکردند. (A. Burns , William: 1956)
سیصد سال قبل از میلاد مسیح فراعنه نیز از سورتمه استفاده میکردند. در اسکاندیناوی در مسافرتها از اسکی استفاده میشد که با مرور زمان برای سهلوت کار چرخهایی به سورتمه اضافه کردند. چرخ بعنوان نماد و سمبل حمل و نقل نوین در ایجاد تمدنی که از آن به نام تمدن قرن بیستم یاد میشود بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. همچنین با اهلی کردن حیوانات از نیروی آنها بعنوان نیروی محرکه استفاده میکردند. از رودخانهها و دریاچهها نیز برای حمل از شناورها
بهرهبرداری میشد و به علت مشکل بودن ساختن قایق چوبی از درختان و از پوست آنها برای جابجائی استفاده میشد و گاهی دستههایی از نی را به هم میبستند وشناورمیساختند. همچنین خیکهایی را پراز باد نموده و به جای قایق از آنها استفاده میکردند. با گذشت زمان توانستند از بادبان بهرهبرداری بکنند و بدین ترتیب بار زیادتری را به جاهای دور منتقل میکردند، لازم به ذکر است که عوامل طبیعی، امثال خشکسالی و زلزله و پدیدههای دیگر به نوبه خود از انگیزه اصل تحرک و جابجائی انسانها بودند که برای پیدا کردن منابع جدید و بهرهبرداری از زمینهای قابل استفاده که دور از یکدیگر قرار گرفته بودند، آنهارا به تکاپو و تلاش وا میداشت (رضائی ۱۳۸۹).
برای رسیدن به هدف، نیاز به وسایل حمل و نقل پیشرفته بود و گاهی برای لشکرکشی و جنگ و جدال امکانات پیشرفته ضروری بوده است تا اینکه در قرن هیجدهم در اروپا با استفاده از نیروی بار در وضع مهاجرت و حمل و نقل دگرگونی عمیق بوجود آمد به طوری که در حال حاضر ما شاهد پیشرفتهای همه جانبه حمل و نقل و تکنولوژی مربوطه هستیم و حتی بشر به فضا به راحتی میتواند دسترسی پیدا کند.
در حال حاضر حمل و نقل و ارتباطات در مناسبات اجتماعی و اقتصادی جهان نقش اساسی دارد. شیوههای صنعتی حمل و نقل در اوایل قرن بیستم به کشور ایران راه یافته است و مثل سایر مناطق دیگر جهان، در اندک زمانی دگرگونیهایی در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور ایجاد کرده است. هنری فورد مخترع آمریکائی هم به موازات این تحولات در ۱۸۹۶ اتومبیل خود را برای اولین بار به نمایش گذاشت (پاکدل؛ ۱۳۸۶:9).
اتوبوسهای موتوری با سوخت بنزین به سال ۱۹۰۵ در شهرهای لندن و پاریس مورد استفاده قرار گرفتند. همچنین اولین خط اتوبوس در شهر نیویورک در سال ۱۹۰۵ شروع به کار کرد. از سال ۱۹۲۰ تا سال ۱۹۴۰ تغییرات زیادی در شکل وسایل نقلیه و یا شکل عملکرد سیستم به وجود نیامد. بعد از جنگ جهانی دوم، کارخانههای اروپایی برای برطرف کردن نیازهای خود شروع به کار کردند که درنتیجه مدلهای مختلفی از اتوبوسها؛ مانند اتوبوسهای آکاردئونی در سال ۱۹۵۰ به وجود آمد. لازم به ذکر است که مطالعات نسل جدید اتوبوسهای با فنآوری پیشرفته در آمریکا که در اصطلاح TTB[۱] گفته میشود از سال ۱۹۹۲ شروع شده است. در نیمه دوم قرن بیستم انواع اتوبوس با شکلها و عملکردهای متفاوت ساخته شده و در کشورهای مختلف به کار گرفته شده است.
تاریخچه حمل و نقل نشان میدهد که آزمایشات برای سیستم اتوبوس برقی از سال ۱۸۸۰ میلادی شروع شد. اما سیستمهایی که آزمایش شدند مطمئن و قابل اعتماد نبودند و نتوانستند نشان دهند این سیستم قابلیت استفاده عملی را دارد.
قبل از جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۰ یک خط اتوبوس برقی با مسیر کوتاه در ((هالیوود)) و به فاصله کوتاهی همین سیستم در شهر ((مریل) راهاندازی شد. هر دوی این سیستمها در مسیرهایی که از تقاضای کمی برخوردار بودند، استفاده شدند. بنابراین نتوانستند از نظر اقتصادی هزینههای ساخت پروژه را تأمین و آن را توجیهپذیر کنند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.