مبانی نظری عقد و فسخ و اقاله و انفساخ در فقه و حقوق
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری عقد و فسخ و اقاله و انفساخ در فقه و حقوق دارای ۵۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری عقد و فسخ و اقاله و انفساخ در فقه و حقوق کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری عقد و فسخ و اقاله و انفساخ در فقه و حقوق۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری عقد و فسخ و اقاله و انفساخ در فقه و حقوق،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری عقد و فسخ و اقاله و انفساخ در فقه و حقوق :
مبانی نظری عقد و فسخ و اقاله و انفساخ در فقه و حقوق (فصل دوم تحقیق)
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
مبحث اول: تعریف واژگان
۱. عقد
۱-۱. مفهوم عقد
۱-۱-۱. مفهوم لغوی
عقد، مصدر فعل است، سپس بهعنوان اسم استعمال شده است و جمع آن عقود میباشد و در قرآن کریم آمده است، قوله تعالی: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ»[1] ترجمه: اى کسانى که ایمان آوردهاید! به پیمانها (و قراردادها) وفا کنید! واژهی عقد در لغت بر معانی بسیاری اطلاق میشود ازجمله آنها: گره زدن، بستن، محکم کردن دو چیزی است به یکدیگر بهنوعی که جدا کردن یکی از دیگری سخت و دشوار باشد[۲]؛ مثل گره زدن ریسمان و نخ به دیگری که از هم منفک نگردد؛ و با یکدیگر تلازم و پیوستگی پیدا کنند. ازاینرو علمای لغت در تعریف لغوی عقد را مقابل حلّ به معنای گشودن بکار بردهاند.[۳] امام خمینی (ره) برای معنای لغوی «عقد»، سه مورد ذکر کردهاند: عقد از انعقاد به معنای بسته شدن، غلیظ شدن و سفت شدن، عقد از عِقد به معنای طوق و گردنبند، عقد از عُقدَه به معنای گره. امام خمینی (ره) پس از ذکر این سه معنا میفرمایند: «اظهر آن است که عقدِ اصطلاحی در باب معاملات، از ریشه، عُقدَه آمده باشد؛ زیرا علاوه بر اینکه فهم عرفی با این امر همراه است، آیات قرآنی: «و لاتعزموا عُقدَه النکاح»[۴] و «أو یَعْفُوَا الذی بیده عُقْدَهُ النکاح»[۵] شاهد بر این مطلباند».[۶] علمای لغت علاوه بر معنای یادشده، معانی دیگری را ذیل این ماده ذکر کردهاند که تا حدودی ارتباط بامعنای بالایی دارد؛ مانند اعتقاد جازم، عهد، ضمان، احکام و ابرام امری.[۷]
…………………
۱-۱-۲. معنای اصطلاحی
………………..
۲. فسخ
۲-۱.مفهوم فسخ
۲-۱-۱. مفهوم لغوی
…………….
۳. اقاله
۳-۱.مفهوم اقاله
۳-۱-۱. مفهوم لغوی
……………….
۴. انفساخ
۴-۱.مفهوم انفساخ
۴-۱-۱. مفهوم لغوی
………………….
مبحث دوم: اسباب انحلال عقود
………………….
گفتار اول: فسخ
بند اول: ماهیت و مبنای فسخ
۱. ماهیت فسخ
………………….
۲. مبنای فسخ
………………..
۲-۱. توافق طرفین:
……………..
۲-۲. جبران ضرر ناروا
……………..
بند دوم: خیارات
………………
الف: خیار
……………….
۱. مفهوم خیار
۱-۱. مفهوم لغوی
……………..
نظریه اول: ملک فسخ عقد
………………
نظریه دوم: ملک اقرار یا ازاله عقد
…………………
نظریه سوم: اختیار فسخ
………………..
نظریه چهارم: حق اختیار فسخ
……………
نظریه مختار
………………
۲. واقعیت خیار چیست؟
……………….
۲-۱. آیا خیار همان حق فسخ است؟
………………..
ب: تعداد و اقسام خیارات
………………
۱. خیارهای مختص بیع
…………….
۲. خیارهای مشترک
……………..
گفتار دوم: اقاله
………………..
بند اول: ماهیت و مبنای اقاله
۱. ماهیت اقاله
۱-۱. ماهیت اقاله در فقه
……………….
۱-۱-۱. ماهیت اقاله از دیدگاه فقهاء
……………….
۱-۱-۲. دلایل نظریه فسخ بودن اقاله
……………..
۱-۲. ماهیت اقاله در حقوق مدنی ایران
……………….
۱-۳. آیا اقاله عقد است؟
………………
۲. مبنای اقاله
………………
۲-۱. مصالح عمومی جامعه
……………..
۲-۲. ضرر و زیان به حقوق شخص ثالث
………………..
بند دوم: قلمرو اقاله
…………….
گفتار سوم: انفساخ
…………………
بند اول: ماهیت و مبنای انفساخ
۱. ماهیت انفساخ
……………
۲. مبنای انفساخ
…………….
بند دوم: اقسام انفساخ
……………
۱. شرط فاسخ (انفساخ ناشی از تراضی)
…………….
۲. انفساخ ناشی از قانون
……………
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.