مبانی نظری شکل گیری مدیریت دانش واثربخشی سازمانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری شکل گیری مدیریت دانش واثربخشی سازمانی دارای ۴۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری شکل گیری مدیریت دانش واثربخشی سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری شکل گیری مدیریت دانش واثربخشی سازمانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری شکل گیری مدیریت دانش واثربخشی سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری شکل گیری مدیریت دانش واثربخشی سازمانی :

مبانی نظری شکل گیری مدیریت دانش واثربخشی سازمانی (فصل دوم تحقیق)

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

مقدمه ۱۳

۱-۲ مبانی نظری و پیشینه پژوهش ۱۳

۱-۱-۲ زمینه های شکل گیری مدیریت دانش ۱۳

۲-۱-۲ تعریف دانش ۱۵

۳-۱-۲ دانش کانونی و ضمنی ۱۶

۴-۱-۲ به کارگیری دانش ۱۸

۵-۱-۲ سلسله مراتب دانش ۱۸

۶-۱-۲ مدیریت دانش از دیدگاه های مختلف ۱۹

۷-۱-۲ تعاریف بر پایه فرایندهای مدیریت دانش ۲۰

۸-۱-۲ تعاریف استراتژیک یا مدیریت محور ۲۱

۹-۱-۲ تعاریف فناوری محور ۲۱

۱۰-۱-۲ تعریف بر اساس دانش سازمانی و جمعی ۲۱

۱۱-۱-۲ ارائه یک چهارچوب مفهومی برای مدیریت دانش ۲۲

معرفی چهارچوب مفهومی مدیریت دانش ۲۳

۱۲-۱-۲ تعاریف فرایندهای اصلی مدیریت دانش ۲۵

۱۳-۱-۲ عناصر بنیادی عملی مدیریت دانش ۲۸

اهداف دانش ۲۸

۱۴-۱-۲ چرا مدیریت دانش ۲۹

۱۵-۱-۲ عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش ۳۰

۱۶-۱-۲ تجزیه و تحلیل شکست پروژه مدیریت دانش ۳۱

۲-۲ اثربخشی سازمانی ۳۱

۱-۲-۲ اثربخشی سازمان ۳۲

۲-۲-۲ محاسبه اثربخشی ۳۳

۳-۲-۲ عوامل موثر بر اثربخشی ۳۵

۳-۲ تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی

مقدمه:

فصل دوم به مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختصاص یافته‌است که مبانی نظری شامل دو بخش عمده می‌باشد.در بخش اول به بررسی مقوله مدیریت دانش، در بخش دوم به مقوله اثربخشی سازمانی و در بخش سوم نیز به پژوهش‌های انجام شده و پیشینه تحقبق پرداخته‌ شده‌است.

۱-۲ پیشینه ومبانی نظری مدیریت دانش:

۱-۱-۲ زمینه های شکل گیری مدیریت دانش:

در طی چند سال گذشته در جوامع مختلف بحثهای زیادی در مورد اهمیت دانش صورت گرفته است. اندیشمندان ومحققان رشته‌های مختلف اعم از جامعه شناسی، اقتصاد و مدیریت بر این امر اعتقاد دارند که دگرگونی بنیادینی در جوامع صورت گرفته و در این دگرگونی«دانش و دانایی»دانایی تغییرا ت قرار گرفته است.مدیریت دانش ومفاهیم استراتژیک مربوطه، به عنوان اجزا وعناصر مهم بقای سازمان وحفظ موقعیت رقابتی آن مورد توجه قرارگرفته‌اند به عنوان نمونه مک الروی معتقد است که دانش وکارکنان دانشی عوامل کلیدی سازمان در دستیابی به توسعه پایدار قلمداد می‌شوند و در زمره اصلی‌ترین منابع رقابتی آینده شرکتها قرار دارند. افزون بر این مارتنسون مدعی است که مدیریت دانش نیاز قطعی برای بهره‌وری و انعطاف‌پذیری سازمانهای خصوصی و دولتی است و از این رو توجه به آن از وظایف ومسولیتهای مدیران و مجریان است. از جمله عوامل بنیادین که تغییرات اساسی در فرایندهای سازمانی و استراتژی‌‌ منابع انسانی را برای پاسخگویی در دنیای اقتصاد و تجارت و در عصر شهروندگرایی، اجتناب ناپذیر ساخته می توان به موارد زیر اشاره کرد: جهانی سازی، ورود تکنولوژیهای جدید، افزایش رقابت؛ تغییر پیوسته نیازها و خواسته‌های مشتریان وتغییر تکنولوژی‌های جدید، افزایش رقابت. سازمانها در یافته اند که مزیتهای رقابتی مبتنی بر تکنولوژی، مزیتهای موقت و زودگذرندو تنها مزیت رقابتی پایدار، کارکنان آن می‌باشند، بر این اساس سازمانها که برا ی تطبیق سریعتر ، عکس‌العمل بهتر و آینده‌نگری دقیق، ساختارهای خود را تطبیق می‌نمایند، به سازمانهای یادگیرنده‌تر تبدیل خواهند شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.